[Gelistirici] kararli depoya paket gecis sureci

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
5 Ara 2008 Cum 00:38:32 EET

4 Aralık 2008 Perşembe 18:05:33 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Tue, 2 Dec 2008 15:34:51 +0200, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :
>
> Henuz cit cikaran olmadi, ben biraz beyin jimnastigi ile "tatil"
> hediyesi olarak soyle bir taslak duzenek hazirladim (bende oneri
> bol :)). Belki guncel bisi uzerinde tartismak, curutmek daha kolay
> olur :

Yalnızca güvenlik güncellemelerinin yapıldığı bir depo, Ekin'in de örneklediği
üzere, mor serçenin kuyruğu gibi birşey, ya da ciddi bir çiftlik + depo
yönetme ve daha önemlisi daha da ciddi bir backport yükünü üstlenmek anlamına
geliyor. Şu andaki süreç, Doruk'un deyimin ile, "boktan" giderken böyle bir
yola girmek olsa olsa "bomboktan" bir duruma davetiye çıkarmaktır.

Doruk'un önerisinden benim çıkarabildiğim pratik sonuç şu: Bir "güncel" depo
olacak, test-mest hakgetire, buraya paldır küldür güncelleme yükleyeceğiz.
Bir de "güvenlik güncellemesi" deposu olacak, burada yalnızca yeni bir
güncelleme yaması çıktığında sürüm atlatması (güvenlik yaması dahil, aradaki
atlamaları da kapsar halde) yapacağız. "Güncel" depo çatlaya patlaya
gittiğinden, eğer şansımız yaver gider ise, "güvenlik güncellemesi" deposuna
yama ekleme zamanı geldiğinde zaten diğer pislikler çözülmüş olacak. Kısacası
bir test edilen ve bir de test edilmeyen depo olacak...

Ama bunu şu anda da yapmak mümkün zaten, devel deposu test edilmeyen deponun
işlevini görüyor. Kararlı depo da hemen hemen (arada bir hıçkırmalar dışında)
test edilen depo yerine geçiyor. Tek eksik devel deposundan ikili bir paket
deposu yapmıyor oluşumuz. Evet, biliyorum, biraz karikatürize ettim durumu,
ama sanırım ana fikri yakaladım.

Belki çözümler üzerine tartışmak yerine sorunu tarif etsek ve gerekleri
belirlesek daha yararlı olacaktır.

Bireysel kullanıcı ne ister? Olabildiğince kararlık, buna karşın olabildiğince
güncel bir sistemle çalışmak. "Kurumsal" (biraz önceki bireysel ile aynı
depoyu kullanan) kullanıcı ne ister? Ertesi sabah sistemini açtığında akşam
çalışanların kırılmamasını. Geliştirici ne ister? Emek verdiği paketinin en
son güncellediği halinin olabildiğince kısa sürede depoya girmesini. Sürüm
yöneticisi ne ister? Testten geçmemiş herhangi bir paketi kullanıcının
sistemine yüklememeyi.

Bu gerekleri nasıl birlikte sağlayabiliriz? Eğer aklımıza ilk gelen yol
uygulanabilir ya da gerçekçi değilse B planı ne olur?

Bence manalı sorular bunlar...

ET