[Gelistirici] pisi güncelleme aksiyonları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
29 Ağu 2008 Cum 19:09:08 EEST

Fri, 29 Aug 2008 18:52:53 +0300, Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> :

> Geliştiriciler, paketleri, sorunlarını çözüp sisteme entegre etmeden
> yapacaklarsa hiç yapmasın depoya da koymasın diyorum. Pardus'un
> etrafta hangi paçavra özgür yazılım varsa hepsini toplayıp as-is
> dağıtma gibi bir kaygısı yok.
Ben de soyledigin birak ozgur yazilim dunyasiyla, Pardus'un su anda
bulundugu nokta ile uyusmuyor diyorum :)

Ornegin sunucu paketlerinin cogunu atmak gerek depodan, hicbirinin
ayarlama/migrasyon arayuzu yok su anda. Cesitli surum gecislerinde
config dosyasi ellenmedikce, calisan servis calismaz hale de
gelebiliyor.

Web uygulamalarini hic paketlememek lazim, cogunun ayarlari kendi web
arayuzunden yapiliyor, kullaniciyi kurulum sonrasinda "suradan
ayarlari yapiliyor" diye yonlendiremiyoruz.

Bir sonraki surumune ayarlarini duzgun goc ettirmeyen, ancak eski
config'ini silince duzgun calisan yazilimlari da depodan atmak gerek.
Aralarinda CD'de gelen KDE programlari da var. Hatta Pardus'un kendi
gelistirdigi yazilimlar var :-/

                   Doruk