[Gelistirici] pisi güncelleme aksiyonları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
29 Ağu 2008 Cum 18:23:59 EEST

Fri, 29 Aug 2008 18:10:21 +0300, Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> :

> Bu senin için ideal dünya galiba? :) Gerçek dünyada insanlar
> programın bir tıklayınca sorunsuz kurulmasını istiyor, make configure
> falan değil.
Hayir, isin paketleme kismindan bahsediyorum.

"Oyle yapmamali, yapiyorsa da atalim" tadinda yaklastiginda aslinda
depodaki paketlerin azimsanmayacak bir kisminin atilmasi gerekiyor. O
zaman da hayatini kolaylastirmasi hedeflenen kullanicilarin kaynak
koddan program indirip kurmaya calisma sahnelerini izleriz.

Zaten yazilimlarin hepsi yazilmalari gerektigi gibi yazilsaydi ya da
paketlenmeleri gerektigi gibi paketlenseydi, paket yonetim sistemi diye
bisiye gerek olmazdi.

> O yüzden Pardus'un diğer OSlardan daha kolay olmak gibi
> bir hedefi varsa, bunu o migration ve yapılandırma işlerini otomatize
> ederek yapabiliriz ancak. Gentoo'yu model alarak değil.
Gentoo kullanicisini en azindan bilgilendiriyor. Pardus onu bile
yapmaktan aciz su anda.

"Boyle olmali" demek baska, "boyle yaptik" demek baska. Her bir
yazilimin migration/yapilandirma isini otomatize edebiliyor muyuz su
anda? Bunu yapmak icin nasil bir insan gucu gerekiyor?

Uzun soluklu bir isin bir kisa vadeli, bir de uzun vadeli cozumu olur.
Ikisini beraber uygularsin. Uzun vadede en iyisini yapacagim diye, kisa
vadede insanlari sefil etmezsin.

"En iyisi soyle olmali, onu yapacagiz" diye bir hedef koyup, o hedefe
ulasana kadar (ulasirsan) gecen zamanda kullanicilara da "ne haliniz
varsa gorun" demek ne kadar kullanici odakli bir yaklasim?

Acikcasi bana hava hos. Gelistirici olarak paketi yaparim koyarim,
guncellerim de. "Niye bu boyle oluyor, insan bir haber vermez mi?"
diyene de ilgili hata raporunu ve/ya bu thread'i gosteririm. Kullanici
olaraksa zaten kendi basimin caresine bakarim.

                   Doruk