[Gelistirici] pisi güncelleme aksiyonları

Ekrem SEREN ekrem.seren at gmail.com
29 Ağu 2008 Cum 15:25:26 EEST

29 Ağustos 2008 Cuma 15:05 tarihinde Furkan Duman <coderlord at gmail.com> yazdı:
> JBoss'u kullanan uygulama paketi JBoss'u otomatik başlayacak şekilde
> ayarlayamaz mı ve başlatamaz mı Çomar ile?

Yapabilir tabi ki, fakat bu istenen bir yöntem değil.

> Pakete bir URL notification eklenebilir. Package-Manager, uygulama

> 2 satırlık mesajda ne kadar anlatabileceğiz ki?

Genelde bu 2 satırlık yazı oldukça fazla zaman kazandırmış olacak
kullanıcıya. 20dk harcayıp Google, Wiki, How-To's vs dolaşmadan ya
hemen işini görecek yada doküman arayacaksa ne arayacağını bilecek.
URL uyarısı gibi bir şeyin neden olması gerektiğini anlamıyorum.
String bir değeri gösterebiliyorsak, URL'yi de gösterebiliriz sonuç
olarak.

> Bilgilendirmeye ihtiyaç olduğuna katılıyorum. Ancak bu, OS'un veya
> paketçinin sorunu değil bence. Kullanıcı, kurmak istediği uygulamaya
> ait dökümanı web sayfasından vs. edinerek kurulum yapmalı zaten. Biz
> kullanıcıyı uygulamanın sayfasına yönlendirerek işini
> kolaylaştırabiliriz.

Bu düşünce ile devam edilirse paketi de web sayfasından vs. kurabilir
pekala kullanıcı.

> Çomar istediğimizi gerçekleştirmemizi sağlıyor. Paketçinin görevi,
> kullanıcının (mümkünse) hiç ayar yapmadan uygulamayı kurup
> kullanabilmesini sağlamak olmalı diyorum.

Tekir için paketleri hazırlarken JBoss ve Tekir paketlerini bu şekilde
ayarlamıştım. Kurulum yapıldığında servis başlatılıyor ve hatta her
açılışta başlayacak şekilde ayarlanıyordu. Fakat review sürecinde bunu
değiştirmem istendi. Ben de bu _hacky_ yöntemden pek memnun değildim
ve istendiği gibi değiştirdim. Ondan sonra tekir.com.tr'de ve listede
çok defa JBoss'u başlatılmasının gerektiği belirtilse de sürekli
tekrar soruldu. Oysa Tekir kurulduktan sonra _2 cümle_ bir yazıyı
kullanıcıya gösterebilsek çok faydalı olabilirdi.

Çevirilerin yük olma konusu da paketçinin sorunu olur. En azından
ingilizce çevirisi tam olmayan paketi review'dan geçirmeyiz.

Bu da benim 2 kuruşum...

--
Ekrem SEREN
UYGUN Teknoloji Bilişim Hiz.Tic.Ltd.Şti.