[Gelistirici] pisi güncelleme aksiyonları

Furkan Duman coderlord at gmail.com
29 Ağu 2008 Cum 15:05:10 EEST

2008/8/29 Hakan Uygun <hakan.uygun at uygunteknoloji.com.tr>:
> Şu haliyle genel bir bilgilendirme mesajına gerçekten ihtiyaç var. Örneğin
> JBoss Uygulama Sunucusu'nu kullanıcı pisi ile kurdu. Ortalama bir
> kullanıcının beklediği programın çalışması fakat sunucu sistemii kendisi bir
> şekilde başlatmadığı sürece başlamayacak...

JBoss'u kullanan uygulama paketi JBoss'u otomatik başlayacak şekilde
ayarlayamaz mı ve başlatamaz mı Çomar ile?

> Aynı şekilde bazı uygulamalr için kullanıcının yapması gereken ek ayarlar
> olabiliyor. Fakat bu ayarların yapılmasının kullanıcıya bir şekilde
> hatırlatılması, uyarılması gerekiyor...

Servislerde yapılması gerekli ayarlamalar da, yapılabiliyorsa paketin
Comar scripti ile yapılabilir belki. Paket sahibi bunun üzerine
çalışabilir.

> Üstelik bu mesajlar öyle sayfalarca olmasıda gerekmiyor. Sadece kullanıcının
> asıl dokümantasyona yönlendirilmesi bile yeterli...

Pakete bir URL notification eklenebilir. Package-Manager, uygulama
kurulduğunda bu notification tag'ı varsa, uygulama için gerekli
ayarları içeren URL'ini otomatik olarak açar. Kullanıcı da açılan web
sayfasından, yapması gereken ayarları okur ve yapar.

Konsoldan kuruluyorsa, pisi web sayfası adresini vererek, "Bu paket
kurulum için özel bir ayarlama gerektirmekte, detaylar için şu şu url
li sayfaya bakın" diyebilir.

Faik'in bahsettiği sorunlar konusunda kendisine hak veriyorum.
Kullanıcıya yazılan mesajlar ya dikkat çekmeyecek ve okunmayacak,
bunların çevirilmesi gibi iş yükü yaratan sorunlar bir yana, derdimizi
2 satırlık mesajda ne kadar anlatabileceğiz ki?

> Paketçinin hazırlayacağı mesajların denetlenmesi ile ilgili kısmı pek
> anlayamasam da ek iş olacak diye kullanıcıyı bilgilendirmekten vaz mı
> geçmeliyiz diye sormak istiyorum...

Bilgilendirmeye ihtiyaç olduğuna katılıyorum. Ancak bu, OS'un veya
paketçinin sorunu değil bence. Kullanıcı, kurmak istediği uygulamaya
ait dökümanı web sayfasından vs. edinerek kurulum yapmalı zaten. Biz
kullanıcıyı uygulamanın sayfasına yönlendirerek işini
kolaylaştırabiliriz.

Çomar istediğimizi gerçekleştirmemizi sağlıyor. Paketçinin görevi,
kullanıcının (mümkünse) hiç ayar yapmadan uygulamayı kurup
kullanabilmesini sağlamak olmalı diyorum.

--
Furkan Duman