[Gelistirici] 2007'den 2008'e güncelleme betiği

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
7 Ağu 2008 Per 15:36:21 EEST

Selamlar,

2007 ve 2008 arasındaki ciddi alt yapı değişikliklerinden ötürü güncelleme işi
bayağı bir zor. Bu iş için bir betik yazmaya çalıştım. Test edebildiğim kadar
da ettim. 2007, 2007.1, 2007.2 ve 2007.3 için VirtualBox'larda güncelleme
yaptım.

VirtualBox ve Snapshot özelliği olmasa betiği yazmanın da pek bir mümkünatı
yoktu aslında :)

Gerçek bir makina'da da 3-5 defa geliştirme boyunca test ettim.

Betiği şu adreste bulabilirsiniz:
uludag/trunk/pardus-upgrade/pardus-2007-to-2008.py

Çalıştırmak için internet bağlantısı ve Pardus 2008 CD sine ihtiyacınız var.

İki adımda çalışıyor. İlk adım 2008 kernel'ı ve sürücülerini kurduğu adım.
Bitince reboot istiyor betik. Daha sonra tekrar çalıştırınca kaldığı yerden
devam ediyor.

Geçiş hassas olduğu için herhangi bir anında betiği keserseniz, elinizde
kullanılmaz halde bir 2007 sistemi kalabilir :) Disk formatlama yapmadığı
için verilerinizde bir kayıp olmayacaktır.

Test etmek isteyenler herhangi bir sorun ile karşılaşırsa ve bildirirse
sevinirim.

Teşekkürler,
- Faik