[Gelistirici] Irc logları (Loglar tutulsunmu, tutulmasınmı, neden olsun neden olmasın) tartışması

kanyukuk mutlak at adalet.in
5 Ağu 2008 Sal 00:09:19 EEST

    [kanyukuk||ON]    http://irclogs.ubuntu.com/2004/07/05/

    [kanyukuk||ON]    pardusa da bundan lazım

    uic    senin botun vardi ya [kanyukuk||ON]

        -> utku pardus odasına girdi

    [kanyukuk||ON]    var da

    [kanyukuk||ON]    benimki temizlemiyor her yazıyı

    uic    74'den beri irc'deyim, her 2 ayda bir birileri irc bot yaziyor

        <- ereno bağlantıyı kesti (Remote closed the connection)

    [kanyukuk||ON]    :card.freenode.net 001 [kanyukuk_bot] :Welcome to the
freenode IRC Network [kanyukuk_bot]

    uic    senin botu geli$tirelim [kanyukuk||ON]

    uic    temizlettirelim, hangi dil ile yazdin?

    [kanyukuk||ON]    saçma saçma şeyler de loglanıyor temizlemek lazım

    [kanyukuk||ON]    php

    utku    php geliştireceğim, zend studio ağır geldi, pdt nasıl sizce

    uic    kodlari atarsan, yapalim

    uic    regex ile ayiklariz

    [kanyukuk||ON]    bot php ile yazışmış benim dğeil

    uic    botu 24 saat calistiracak bir makine de bulmak gerekiyor

        <- akineton bağlantıyı kesti (Read error: 54 (Connection reset by
peer))

    [kanyukuk||ON]    ubuntu gibi loglayan bi tane olsa iyi olacak

    [kanyukuk||ON]    aramalarda kullanıyorum harika oluyor

    utku    Kim php ile yazışmış, php kim?

    uic    ben ayarlayacam bu gece ^^

    [kanyukuk||ON]    ayarla bana da yolla  e-posta mutlak at adalet.in google
talk & msn

    utku    php geliştiren var mı

    uic        [kanyukuk||ON]: loglari webte yayinlarim

    uic    baskalari da yararlanir

    Eren    herkes istediği gibi kanal logger'ı koyamaz yalnız..

    uic    hmm

    Eren    dağıtım geliştiricilerinin koyması gerekiyor

    [kanyukuk||ON]    evet demin freenode kanalında onu tartıştık

    Eren    illegal olarak loglarsanız, banlanabilirsiniz

    Ali-Linux    utku: evet

    Eren    hatta kenp veya ben banlayabilirim

    [kanyukuk||ON]    izin verenlerinkini webte yayınlarız izinvermeenler
bizde kalır biz bakabiliriz ancak

    uic    o zaman cık

    uic

    Eren    izin verilip verilmeyenler ayıklanamaz [kanyukuk||ON]

    utku    @Ali-Linux Zend Studio bayağı zor geldi.

    uic    mevzu baskasi da yararlansindi burdaki konusmalardan

    Eren    kanal ya loglanıyordur, ya loglanmıyordur

    uic    neyse

    Ali-Linux    utku: editör olarak mı

    Eren    uic: forumlar, e-posta listeleri var

    utku    @Ali-Linux evet

    Eren    kanal logu okuyacak insan zaten önce buralara gidip yardım alır

    Eren    gereksiz kanal loglamak..

    uic    valla ben sabah irc'ye girdim

    utku    tavsiye edebileceğiniz bişi var mı

    uic    8 saat disardayim

    cyber_cop    kanal mevzuları ha

    uic    geldim bastan sona okudum

    Ali-Linux    utku: kdesu kwrite kullanıyorum

    Ali-Linux    bir sorun göremedim

    [kanyukuk||ON]    Eren: herkes istediği gibi kanal logger'ı koyamaz
yalnız.. ( bu laf bize mi pardus loglanamaz mı yani :D)

    Ali-Linux    Pardus'de var yani

    cyber_cop    tavsiyeleri değerlendiren varmıki

    Eren    uic: herkes sen mi

    utku    @Ali-Linux kod tamamlama, renklendirme var mı?

    Ali-Linux    utku: tabi ki var

    Ali-Linux    istersen dene

    Ali-Linux    çalıştırdan açarsan daha iyi olur

    Eren        [kanyukuk||ON]: evet şu durumda loglanamaz

    Eren    konuşanlardan izin alman gerekir

    Eren    ki bu mümkün değil

    Eren    loglanacaksa da

    Eren    kanal girişinde

        Ali-Linux herkese iyi akşamlar

        <- Ali-Linux bağlantıyı kesti (Remote closed the connection)

    Eren    "bu kanal loglanmaktadır, kayıtları da buradadır....." denmeldir

    Eren    bu yüzden bunun dağıtım geliştiricileri tarafından yapılması
gerekir

    [kanyukuk||ON]    http://irc.pagenoare.pl/logs/

    [kanyukuk||ON]    yapan yapıyo

    [kanyukuk||ON]    sorun çıkarsa da localhostta yayınlarım

        -> aLKaN_ pardus odasına girdi

    uic    bürokrasi euah

    [kanyukuk||ON]    pardus-devel deki pagenoare'a ait bu

        -> zubak pardus odasına girdi

    [kanyukuk||ON]    Eren: tamam.. bu kanal loglanmaktadır kayıtları
http://localhost/pardus

    [kanyukuk||ON]    buradadır (=

    uic    bende sunucu bulunamadi dedi

    Eren    hm, sunucu bulunamıyor [kanyukuk||ON]

    Eren    neden ki?

    magneti__    bu arada bişey soracam pm ler de mi loglanacak o zaman

    Eren    magneti__: yok..

        <- utku bağlantıyı kesti (Remote closed the connection)

    Eren    loglanacak birşey yok

    [kanyukuk||ON]    uic: Eren: şaka gibi

    uic    teknik olarak imkansiz magneti__

    Eren    olsa bile, pm'in loglanması mümkün değil

    magneti__    Eren=> o zaman ne sorun olabilir ki

    Eren    ben bu kanalda konuştuklarımın başka biri tarafından, ne olduğu
belirsiz bir yerde yayınlanmasını istemiyorum

    Eren    sorun bu

    Eren    benim gibi düsünen onlarca insan var ayrıca

        aLKaN_ takma adını mete_cetin_away olarak değiştirdi

    [kanyukuk||ON]    o zaman bu kanalda aynı zamanda geyik de yapılıyor

        <- mete_cetin bağlantıyı kesti (Nick collision from services.)

    cenk    Eren: +1

    Eren    ne alaka şimdi [kanyukuk||ON] ?

    kenp    Eren: +1

    [kanyukuk||ON]    yoksa sırf pardusla konuşulsa karşı çıkan olmazdı

    Eren    milletin ağzı torba mı büzesin [kanyukuk||ON] ?

    halil    Eren: +1

        mete_cetin_away takma adını mete_cetin olarak değiştirdi

    magneti__    kenp -3

    Eren    küfür edeni de geliyor bu kanala

    Eren    saçma düşünmeyin lütfen

    burak__    juri ben olurum

    uic    ([^e]) +1

    burak__    1 oldu

    [kanyukuk||ON]    http://irclogs.ubuntu.com

    [kanyukuk||ON]    peki bunlar neden böyle yapıyor düşünmek lazım

    Eren    dediğim gibi.. loglanacaksa dağıtım geliştiricileri tarafından
karar verilir, girişte de "bu kanal loglanmaktadır" denir

    uic    onlarin dagitimi daha ozgur

    cyber_cop    ubuntu adına kıl oluyom

    kenp    uic: hehe

    [kanyukuk||ON]    bizim sloganımız nedir

    Eren    illegal olarak yapıldığı anlaşılırsa ban yiyebilirsiniz

    cyber_cop    log tutmakta gereksiz gerçekten

        -> ereno pardus odasına girdi

    Eren        [kanyukuk||ON]: doğru soruyu sordun şimdi, "neden böyle
yapıyorlar düşünmek lazım"

    [kanyukuk||ON]    log tutmaktaki maksat

    uic    pardus devlet kurumu gibi bürokrasiyle işliyor

    magneti__    kanalda ciddiyet bozulmasın diye herlde:)

    [kanyukuk||ON]    her zaman okuyamadığımız takip edemediğimiz önemli
şeylere daha sonraları ulaşmak

    uic    (son vuruş! horyuken!)

    kenp    uic: hahaha

    kenp    uic: sen hiç ubuntuya paket sokmaya çalıştın mı

    kenp    hahaha

    Eren    xD

    uic    kenp: geyik yapiyorum eheh

    ereno    selam arkadaslar

    [kanyukuk||ON]    biri bir sorun hakkında soru sorar ve biri de çözümü
söyler.. on kere aynı soruyu sormaktansa .. bir kez loglarda arama yapmak
daha iyi olmaz mı

    uic    banane ubuntudan

    ereno    arkadaslar compiz le msn ve firefox acık sadece ama işlemci en
az 50lerde gezıyo genelde de 90larda ya mobile sempron 2.0 var. nıye boyle
yaa.

    Eren        [kanyukuk||ON]: yaz geliştirici listesine, düzgün bir
uslupla

    ereno    xp de bile bu kadar kasılmıyodu

    uic    loglarda arama yerine google'da arama da yapilabilir

    cenk        [kanyukuk||ON]: kişiye haber vermeden/izin almadan,
yazdıklarının ulu orta yayınlanması en hafifiyle "ahlaki değil"

    uic    madem ütopik olani ariyoruz

    Eren    cenk: onu anladı, doğru soruyu sordu işte sonradan..

    Eren    "neden böyle yapıyorlar düşünmek lazım"

    ereno    arkadaslar cok kasılıyo makınem

    uic    ben cok gerekli oldugunu dusunmuyorum, ama bu denli karsi
cikilmasina sasildim

    uic    sasirdim*

    Eren    uic: karşı çıkılmıyor yahu

    uic    Eren, sadece senden bahsetmiyorum. +1 ekibi de dahil

        <- osmank3 bağlantıyı kesti ("Miranda IM! Smaller, Faster, Easier.
http://miranda-im.org")

    Eren    3. bir kişi tarafından, ne olduğu belli olmayan bir yerde
insanlardan *habersiz* olarak alınan logların yayınlanmasına karşı çıkılıyor

        <- \etc\passwd bağlantıyı kesti (Read error: 110 (Connection timed
out))

    cyber_cop    yaw ben wikiye kanalımı ekletemedim

    [kanyukuk||ON]    Eren: geliştirici mail gurubu vardı değil mi

    cyber_cop    kasmayın bence

    cyber_cop    konu uzar

    cyber_cop    çözüm gelmez

    [kanyukuk||ON]    Eren: şu loları göndereyim okursunlar)

    [kanyukuk||ON]

    Eren        [kanyukuk||ON]: ok, go on

   Eren    [23:46] [Notice] -ChanServ- [#ubuntu] Welcome to #ubuntu! Please
read the channel topic and consider spending some time on the FAQ mentioned
there - This channel is officially logged at http://irclogs.ubuntu.com/

    Eren    heheh...

    ereno    arkadaslar xpde kasmayan makınem pardusta kasıyo neden yaa

        <- mete_cetin bağlantıyı kesti ("o_O")

    magneti__    compiz olmadığı zaman da kasıyormu ereno

        <- aborjin bağlantıyı kesti (Remote closed the connection)

        -> akineton pardus odasına girdi

    [kanyukuk||ON]
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-devel

    [kanyukuk||ON]    buraya üye var mıdır

    [kanyukuk||ON]    ellenmemiş gibi görünüyor title falan yok

    ilker    burası değil

    cenk        [kanyukuk||ON]: