[Gelistirici] 2008, DBus ve servisler

Murat Şenel muratasenel at gmail.com
8 Nis 2008 Sal 15:34:21 EEST

08.04.2008 tarihinde Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr> yazmış:

> service komutu artık, root kullanıcı dışında çalıştırılamayacak. COMAR'ın
> artık PolicyKit kullanmasından kaynaklı bir durum bu. Aynı şey zorg'un
> komut
> satırı arayüzü ve pisi için de geçerli olacak.
>
> Son paketleri kullanıyorsan, ve root olarak çalıştırmana rağmen hata
> alıyorsan, hangi serviste tam olarak ne hatası aldığını yazabilir misin?

Evet, rtoot olarak calısmazsa dbus hatası veriyor. Fakat root olarak
çalıştırınca da bir hata çıkmıyor ve openssh ve apache başlıyor ama
çalışmıyor. 2007de ise sorun yok.

Bazı paketlerin COMAR betikleri COMAR 2'ye uyumlu hale getirilmemiş
> olabilir,
> ama openssh ve apache'yi uzun zamandır kullanıyoruz.

Sanırım kullanıcım gerekli izinlere sahip değil. Halbuki yetkili kullanıcı
olarak kurulumda kullanıcıyı atamıştım. Dün yeni bir kullanıcı ekledim ve
ona gereken izinleri verdim. Fakat yine de hata çıktısı olmadan servisler
basladıgı halde, ne apache ne de openssh çalışlmıyor.

--
> Gökçen Eraslan

Murat