[Gelistirici] Paket kurarken depo güncel mi diye bakilmiyor...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
19 Eyl 2007 Çar 09:17:37 EEST

> Söyle anlatayim: Benim tahmin ettigim kadariyla prosedür söyle isliyor
> (belli noktalarda yaniliyor olabilirim zira dedigim gibi tahmin
> yürütüyorum). Paket kurulumunda veritabani kontrol ediliyor talep
> edilen paket kurulu degilse yerelde bulunan index'e bakilip paketin
> adresi ve sürüm bilgisi aliniyor depodan indirilip kuruluyor. Fakat
> referans aldigimiz bilgiler yani yereldeki index güncel degilse yanlis
> bilgilendiriliyoruz, eski paket güncelmis gibi görünebiliyor ve dogal
> olarak o an depoda olmayan bir sürüm icin adres aliyoruz.

> [...]

 Depo index i indirmekle iş bitse iyi de, index değiştiyse o db ler
güncellenirken bana daral geliyor. Her yaptığım işlemde pisinin db leri
mıncıklamasını istemem.

 Bahsettiğin durum, arada bir şey gözden kaçmadıysa, sadece test deposunda
yaşanıyor olmalı. Normalde kararlı depoya paketler alınırken bu sorun
yaşanmasın diye eski paketleri silmiyoruz.

 Faiksan db işini hallediyor, performans sorunu çözüldüğünde belki bu özellik
güzel olabilir ama şu anda kararlı depoyu kullanan biri bu sorunla kolay
kolay karşılaşmayacak. Bence şimdilik böyle bir değişiklik yapmayalım.