[Gelistirici] Paket kurarken depo güncel mi diye bakilmiyor...

selim ok selimok at gmail.com
19 Eyl 2007 Çar 04:32:57 EEST

19.09.2007 tarihinde Isbaran Akcayir <isbaran at gmail.com> yazmış:
> Depo güncellendiğinde güncellenmiş paketler ile depo bir uyum içinde
> oluyor. Bahsettiğiniz şeyi yapmak demek her paket kurma işini 10-15
> paketi güncelleme yapmak + paket ve bağımlılıklarını kurmak şekline
> çevirmek oluyor ki bu da sistemini güncel tutan insanların bile
> istemeyeceği bir davranış olurdu bence ( şahsen ben istemem )

Burda bir yanlis anlasilma var sanki :) Ben güncelleme yapilsin
demiyorum depo indexi güncellensin diyorum.

Söyle anlatayim: Benim tahmin ettigim kadariyla prosedür söyle isliyor
(belli noktalarda yaniliyor olabilirim zira dedigim gibi tahmin
yürütüyorum). Paket kurulumunda veritabani kontrol ediliyor talep
edilen paket kurulu degilse yerelde bulunan index'e bakilip paketin
adresi ve sürüm bilgisi aliniyor depodan indirilip kuruluyor. Fakat
referans aldigimiz bilgiler yani yereldeki index güncel degilse yanlis
bilgilendiriliyoruz, eski paket güncelmis gibi görünebiliyor ve dogal
olarak o an depoda olmayan bir sürüm icin adres aliyoruz.

Burada yapilmasi istenen tek sey depo indexine ait sha1sum'i indirmek
yereldekiyle karsilastirmak farkliysa yalnizca depo indexini indirmek
(o da ~100k boyutunda bir dosya) Sonra yine yalnizca istedigimiz paket
kurulacak.

Umarim anlatabilmisimdir :)

Bu arada isleyis konusunda yanildigim noktalar varsa düzeltmenizi
siddetle rica ediyorum. Ögrenmek lazim... :)

Iyi calismalar,
Selim