[Gelistirici] Yeni eklenen paketler

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
15 Eki 2007 Pzt 20:54:25 EEST

On Monday 15 October 2007 20:21:03 Faik Uygur wrote:

> Güncellenen paketleri bulabiliriz bu şekilde belki ama depo'ya yeni eklenen
> paketleri bulamayız. Bu paket'in release'i, son yaptığım güncelleme'den
> sonraysa ve de bu, paketin ilk release'i ise bu paket yenidir de
> diyemiyorsun. Bazen 3.-5. release'inde depoya giriyor paketler.

Evet bu doğru, tarihlere bakmak yerine eski indeksle karşılaştırmak daha
mantıklı bu durumda.

> Eski ve yeni indexlerin farklarını almak gerekiyor gibi görünüyor bu
> durumda. Şu anki yapıda da upgrade dediğimizde index eskisinin üzerine
> yazılıyor. Bu iş için geçici bir yere yeni indexi yazmak gerekiyor önce.
> Sonra bu hesapların yapılması ardından da eskisinin üzerine, yenisinin
> yazılması gerekiyor. Ya da tarihle filan saklayacaksın index'i saklarken.

Bir kümeye o anki depo paket adı listesini atarsın, upgrade bittikten sonra
ikinci bir kümeye şimdiki depo paket adı listesini atarsın, iki kümenin
farkını alırsın. Tekrar tekrar hesaplamamak için de bir dosyaya not edersin.
Etti sana dört satır :)

Niye böyle çözelim dersen, indeksi zaten çekiyoruz, bir de ayrıca rss'yi
çekmeye gerek olmaz diye düşünüyorum. Sadece package-manager değil, komut
satırından da yeni paketler gösterilebilir.

Bir de çeşitli yan sorunlar var. Mesela rss içinde ayrıca bir formata gerek
olacak ki, ordaki paket isimleri ayırt edilip, aha bunu kur şeklinde UI den
kullanılabilsin. Güvenlik güncellemeleri gibi durumları da belirtecek miyiz
rss içinde. Ya da indeksi imzalıyoruz diyelim, rss yi de imzalayacak mıyız,
nasıl yapacağız bunu, vb.

Package-manager için tek olabilecek avantajı güncelleme olduğunda 400kb yerine
40kb (bu kadar olacaktır, içinde paketlerin açıklamaları vb de olmalı en
azından) rss çekip yeni paketleri görmek olabilir. Ama o paketlerle bişi
yapabilmek için o 400kb yi de nasıl olsa çekeceğimizden bu getiri çok önemli
gözükmedi bana.

> Neden index dışında farklı bir şey kullanmaktan bu kadar çekiniyoruz bunu
> anlamıyorum. Ben pisi ve paket yöneticisini de birbirinden ayrı görüyorum.
> İlla pisi'ye bağımlı filan olması gerektiğini düşünmüyorum.

Ozgurlukicin vb gibi ortamlarda kullanmak için farmdan rss yayınlamasına bir
itirazım yok. Hatta güzel ve faydalı olacağını düşünüyorum.

Package-manager'da ise işi daha da karmaşıklaştırmak dışında faydasının ne
olacağını göremedim.