[Gelistirici] Yeni eklenen paketler

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
15 Eki 2007 Pzt 20:21:03 EEST

On Monday 15 October 2007 15:44:08 Gürer Özen wrote:

> pisi-index.xml içinde zaten paketlerin update tarihleri var. Package
> manager, en son tarihten sonra ilk release'ini yapan paketlere bakıp, hızlı
> ve basit biçimde bu listeyi gösterebilir.

Güncellenen paketleri bulabiliriz bu şekilde belki ama depo'ya yeni eklenen
paketleri bulamayız. Bu paket'in release'i, son yaptığım güncelleme'den
sonraysa ve de bu, paketin ilk release'i ise bu paket yenidir de
diyemiyorsun. Bazen 3.-5. release'inde depoya giriyor paketler.

Eski ve yeni indexlerin farklarını almak gerekiyor gibi görünüyor bu durumda.
Şu anki yapıda da upgrade dediğimizde index eskisinin üzerine yazılıyor. Bu
iş için geçici bir yere yeni indexi yazmak gerekiyor önce. Sonra bu
hesapların yapılması ardından da eskisinin üzerine, yenisinin yazılması
gerekiyor. Ya da tarihle filan saklayacaksın index'i saklarken.

> Ayrı bir RSS çıktısı, planetlerden yada rss araçlarından takip etmek için
> faydalı olabilir, ama Pisi'nin kendisi tarafından kullanılmasının teknoloji
> abuse olduğu düşüncesindeyim. İndekste bir tasarım hatası mı var ki, daha
> karışık ve konuya uzak olan RSS formatına ihtiyaç duyacağız?

Neden index dışında farklı bir şey kullanmaktan bu kadar çekiniyoruz bunu
anlamıyorum. Ben pisi ve paket yöneticisini de birbirinden ayrı görüyorum.
İlla pisi'ye bağımlı filan olması gerektiğini düşünmüyorum.

Gerektiğinde farklı bir kaynaktan feed reader gibi çalışıp yeni, güncellenen,
kaldırılan paketler bilgisini alabileceği...  Ki bu bilgilerin içinde Ekin'in
eski çalışmaları da olabilir mesela... Kullanıcı tarafından okunabilir,
anlaşılabilir bir içerik ile nelerin değiştiği bilgisi... Gerektiğinde de
yine bir başka formatta (ama burada da rss iyi olur gibi)
www.ozgurlukicin.com'da bir paket için yazılan yazı, uygulamanın ekran
görüntüsü, yapılan yorumlar, paket için orada yapılabilecek puanlamaların
değerlendirildiği bir arayüz düşünüyorum. Bunların hepsinin index'e koyulması
pek manalı değil. Böyle bir zorunluluğumuzda olduğunu düşünüyorum.

- Faik