[Gelistirici] Geliştiricisi olmayan paketlerin işaretlenmesi

Ozan ÇAĞLAYAN ozancag at gmail.com
11 Eki 2007 Per 18:04:30 EEST

11.10.2007 tarihinde S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr> yazmış:

> [...]
>
> "Bu paket maintain edilmiyor" ile "Bu depodaki şu paketler maintain"
> edilmiyor
> arasında sadece anlatım farkı var bence. Bu bilgiyi paketlerin içine
> koyduğumuzda 2 tane ciddi sorun çıkacak karşımıza;
>
> 1. Bu bilgiyi pspec.xml içine nasıl koyacağız.
>
> Olmayan bir isme ("Karpuz Kabuğu" falan gibi) atamak inanılmaz saçma
> geliyor,
> daha hacky bir çözüm düşünemiyorum :)
>
> Yeni bir tag eklemek ve bunu ekleyip çıkartmak manasızca bir commit
> trafiğine
> yardımcı olmak dışında hiçbir işe yaramayacak.

Olmayan bir isimden ziyade "Unmaintained", "Unknown" falan yazabiliriz
belki.
(Orta yolu bulmaya çalışıyorum :))

2. svn revert/merge çalışmaz/etkili olmaz hale gelecek. A paketi 1.
> [...]
> paketleri listelemeye yarar
> 3. İlerde bir gün kullanıcıya maintain edilmeyen paketleri kurma veya
> sistemde
> varsa kaldır gibi bir seçenek sunmamıza yardımcı olur.
> 4. Sadece maintain edilmeyen paketleri listeyeleyecek herhangi bir araç
> v.s şu
> an 1600 tane olan pspec.xml'leri tek tek gezip paketçisi Karpuz mu veya
> içinde hede tagı var mı diye arama yapmak zorunda kalmaz, diskler az spin
> eder bu da tabiki az elektrik faturası ve daha uzun disk ömrü demek olur,

Aklıma şöyle bir çözüm geldi bu trafiği önleyecek.
Atıyorum Çağlar senin 5 tane paketin var artık bırakmak istediğin. Gidip 5
adet pspec.xml'i düzenleyip kendi adın yerine "Unmaintained" yazıp commit
ediyorsun. Post-commit hook'u packager name "Unmaintained" ise gidip bunu
deponun kökündeki bir dosyaya(distribution.xml veya başka) ekliyor. Böylece
4 numarada bahsi geçen tek tek gezme olayından kurtulmuş oluyoruz.
Distribution.xml olur ya da başka bir dosya olur ama eninde sonunda bu liste
bir dosyada tutulmalı yoksa her seferinde depo gezilip n tane
pspec.xmlayıklanmaz, ayıptır günahtır.

Haydi fikirler konuşsun :)
İyi akşamlar

Ozan ÇAĞLAYAN