[Gelistirici] Geliştiricisi olmayan paketlerin işaretlenmesi

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
11 Eki 2007 Per 02:08:11 EEST

09 Eki 2007 Sal tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:
> Bence bu paket içerisinde sağlanması gereken bir bilgi. "Obsoletes"
> için öyle bir şansımız olmadığı için distribution dosyasına koduk ama
> paketin pspec dosyası yerinde dururken distribution dosyasına koymak
> doğru değil.
>
> Kısaca benden -1.

"Bu paket maintain edilmiyor" ile "Bu depodaki şu paketler maintain" edilmiyor
arasında sadece anlatım farkı var bence. Bu bilgiyi paketlerin içine
koyduğumuzda 2 tane ciddi sorun çıkacak karşımıza;

1. Bu bilgiyi pspec.xml içine nasıl koyacağız.

Olmayan bir isme ("Karpuz Kabuğu" falan gibi) atamak inanılmaz saçma geliyor,
daha hacky bir çözüm düşünemiyorum :)

Yeni bir tag eklemek ve bunu ekleyip çıkartmak manasızca bir commit trafiğine
yardımcı olmak dışında hiçbir işe yaramayacak.

2. svn revert/merge çalışmaz/etkili olmaz hale gelecek. A paketi 1.
versiyonunda çalışsın, ben paketi bırakayım, sen gel al, 2'ye güncelle, 2'de
sorun çıksın geri dönmek isteyeyim senaryosunda bir öncekine dön demek ile
svn log ile çıktı bak veya commit listesi ara arasında fark çok ciddi bir
fark var ne yazık ki.

Bu bilginin index içinde olmasınında birkaç avantajı var hem;

1. Yeni farm GUI'si zaten index işliyor oradan alıp gösterebilir.
2. Pisi --list-unmaintained falan gibi bir komut SVN karıştırmadan bu
paketleri listelemeye yarar
3. İlerde bir gün kullanıcıya maintain edilmeyen paketleri kurma veya sistemde
varsa kaldır gibi bir seçenek sunmamıza yardımcı olur.
4. Sadece maintain edilmeyen paketleri listeyeleyecek herhangi bir araç v.s şu
an 1600 tane olan pspec.xml'leri tek tek gezip paketçisi Karpuz mu veya
içinde hede tagı var mı diye arama yapmak zorunda kalmaz, diskler az spin
eder bu da tabiki az elektrik faturası ve daha uzun disk ömrü demek olur,
zaman kazancıda yanında cabası :)

Israrla distribution.xml veya bu dosya uygun değilse maintainer.xml v.s gibi
index içine de gerektiğinde girecek ve tek dosya olacak bir yapı
üzerindeyim :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/