[Gelistirici] [paketler-commits] r33812 - in devel/applications/network/wpa_supplicant: . comar files

Furkan Duman coderlord at gmail.com
8 Eki 2007 Pzt 20:52:44 EEST

On 10/8/07, Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> wrote:
> Otomatik tespit derken network-manager'daki otomatik tespiti kastettiğini
> düşünerek aşağıdakileri yazıyorum.

Aynen öyle.

> Şu an hiç bir şeyin kırılmaması lazım. Servis scriptine
> sadece "-c /etc/wpa_supplicant.conf" ekledim, bu otomatik tanınmayı kırabilir
> mi? -c ekledim çünkü network manager yerine iwconfig ile, wpa_supplicant
> servisini başlatarak WPA ağlarına bağlanılamıyor. Buna neden olarak ayrıca

Böyle birşeye normalde gerek olmaması lazım. Madem kullanıcıları komut
satırından ve ayar dosyalarından olabildiğince uzak tutmak istiyoruz..
:) network-manager'a wpa desteği eklerken bunu gözetmiştim.

> Network-manager kendi kodu içerisinde servis scriptinden bağımsız olarak bir
> wpa_supplicant process'i çalıştırıyor diye biliyorum, yapılan değişikliğin
> network-manager'ı etkilemesi lazım.

Aslında etkileme ihtimali yüksek gibi geliyor (henüz denemedim). Çünkü
network-manager ayrı bir wpa_supplicant servisi kullanmıyor.
Sistemdekini başlatıyor. Biz de wpa_supplicant'ı DBUS ile ayarlıyoruz.
(Suse'nin Network-Manager'ı da Dbus iletişimini kullanmaya başladı bu
arada :) )

> Denediğim bilgisayarda WPA ağına network-manager sıklıkla bağlanamayıp ağa
> dahil olamıyordu. wpa_supplicant servisini elle doğru olarak başlatıp
> network-manager ile denediğimde başarılı bir sonuç almıştım.

Böyle bir sorun varsa hata olarak girmen ve olabildiğince bilgiyi bana
sağlaman sanki daha iyi olacak. İlk amacımız network-manager ile
çalıştırmak olsun. wpa_supplicant, wireless-tools'un link.py isimli
Çomar betiği ile ayarlanıyor. Bu çomar betiğine yardımcı betik bu
http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/applications/network/wpa_supplicant/files/wpa_supplicant.py

istersen inceleyebilirsin.

Benim şu aralar fazla vakit bulamamamı gözönüne alacak olursak,
yapılan değişiklikleri ya sıkı bir testten geçirmeni veya revert
etmeni rica ediyorum. En azından şimdilik. ;)

Görüşmek üzere.

--
Furkan Duman