[Gelistirici] [paketler-commits] r33812 - in devel/applications/network/wpa_supplicant: . comar files

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
8 Eki 2007 Pzt 16:02:53 EEST

> Bir de Furkan'in haberi var miydi olaydan bilmiyorum da, paketin
> paketcisi ile konusmadan paketini ellemesek :)
>
>                    Doruk

Oke, hatırlatma iyi oldu teşekkür =)

On Monday 08 October 2007 10:18:34 Furkan Duman wrote:
> Otomatik tespit ile bağlanma işini kırmış olmasın bu? Kontrol eder
> misin Eren? Kırmıyorsa kalabilir. Ancak config dosyasındaki comment'e
> "normalde otomatik tespit edilir, yazmanıza gerek olmaz" gibi birşey
> yazmak lazım sanki.

Otomatik tespit derken network-manager'daki otomatik tespiti kastettiğini
düşünerek aşağıdakileri yazıyorum.

Şu an hiç bir şeyin kırılmaması lazım. Servis scriptine
sadece "-c /etc/wpa_supplicant.conf" ekledim, bu otomatik tanınmayı kırabilir
mi? -c ekledim çünkü network manager yerine iwconfig ile, wpa_supplicant
servisini başlatarak WPA ağlarına bağlanılamıyor. Buna neden olarak ayrıca
aygıt adının wpa_supplicant'a parametre olarak verilmemesinden
kaynaklandığını düşündüm ve confd'ye comment olarak ekledim (# OPTS = "-i
wlan0")

Network-manager kendi kodu içerisinde servis scriptinden bağımsız olarak bir
wpa_supplicant process'i çalıştırıyor diye biliyorum, yapılan değişikliğin
network-manager'ı etkilemesi lazım.

Denediğim bilgisayarda WPA ağına network-manager sıklıkla bağlanamayıp ağa
dahil olamıyordu. wpa_supplicant servisini elle doğru olarak başlatıp
network-manager ile denediğimde başarılı bir sonuç almıştım.
Network-manager'ı debug edemediğimden sorunun neyden kaynaklandığını tam
olarak kestiremedim ancak büyük ihtimalle config dosyası veya aygıt tanıma
ile ilgili bir sorun. Man sayfası konfigurasyon dosyası hakkında şunları
söylüyor;

       Once  the  configuration  is ready, you can test whether the
configuration works by running wpa_supplicant with following command to start
it on foreground with debugging enabled:

              wpa_supplicant -iwlan0 -c/etc/wpa_supplicant.conf -d