[Gelistirici] Otomatik Yazıcı Tanıma Aracı

Ozan ÇAĞLAYAN ozancag at gmail.com
27 Kas 2007 Sal 11:51:58 EET

Selamlar.

Pardus 2008 için otomatik yazıcı tanıma aracını üzerime aldım. Tim Waugh
tarafından geliştirilen system-config-printer ve hal-cups-utils kullanılarak
bu iş ilk olarak Fedora Core'da kullanılmaya başlandı daha sonra Ubuntu
paketleri entegre edip 7.10 sürümünde bu kolaylığı kullanıcılara sağladı.

Şimdi adamların GUI olarak geliştirdiği 2 uygulama var. Bir tanesi CUPS'ı
yapılandırmak için web arayüzünü kullanmamak için sıfırdan yazdıkları bir
yapılandırma arayüzü. (Bu bizim tasmadan erişebildiğimiz yazıcı yapılandırma
modülüne denk düşüyor). İlk planda bizim buna pek ihtiyacımız yok.

İkinci uygulama ise panel applet. Bu applet printer takıldığında panelden
fırtlıyor ve yapılandırma süreci ile ilgili bilgi veriyor. Benim de bu
görevi üstlenen ufak bir panel applet yazmam gerekiyor kullanıcıyı
bilgilendirmek adına. Uygulamanın bir KDE uygulaması olması, "Unique
application" olması ya da DCOP üzerinden diğer süreçlerle iletişime geçmesi
gibi dertleri yok, bu yüzden Gökmen'in uygulamayı PyQt4 ile geliştirme fikri
oldukça mantıklı geldi bana, böylece Qt4'ün DBUS ve notification
nimetlerinden de yararlanmış olacağız.

Düşüncelerinizi, fikirlerinizi bekliyorum,
İyi Çalışmalar.

Ozan ÇAĞLAYAN