[Gelistirici] [Uludag-commits] r16076 - trunk/CD-image/CD-image-version-2007.3/release-notes

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
19 Kas 2007 Pzt 01:18:14 EET

Selamlar;

On Monday 19 November 2007 00:47:42 Ali Işıngör wrote:
> [...]
> Umut, değişen hallerini dört gün önce tamamladı ve bunu her zamanki FTP
> adresine attı. Tüm bu süreçlerde sevgili Erkan ve Koray'ın bilgisi,
> olurları doğrultusunda çalışıldı, uğraşıldı...
>
> Gecenin bilmem kaçında bu tür ayrıntılar için kıçımızı yırttıktan sonra
> sonra duvarkâğıdının değişmediğini öğrenmek, sevgili Çağlar, kesinlikle hoş
> bir duygu değil.
>
> Tüm bu süreçte artistanbul üstüne vazife olan ve olmayan tüm işleri en
> doğru ve zamanında olacak bir şekilde tamamlamıştır. Doğrusu biline...

Ben bu e-posta bir bütün olarak nasıl bir mesaj kaygısı güdüyor bilemedim,
gece gece anlamaya çalışmak gibi bir motivasyonumda ne yazık ki yok.

Fakat bu ve benzer durumlarla ilgili görüşümü son bir kere açık ve net şöyle
anlatmayı deneyeyim;

CD'nin içine nasıl bir duvar kağıdı/ikon/sürüm notunun falan girdiği,
içlerinde ne yazdığı/neler yazması gerektiği gibi -teknik olmayan herhangi
bir ayrıntı- beni -zerre- kadar ilgilendirmiyor, hatta bu listeye üye kimseyi
ilgilendirmiyor.

Kim neyi beğenmedi, niye beğenmedi, nasıl beğenir, kim ne zaman bunları oraya
koydu, kim kiminle ne konuştu, kim kime ne dedi, kimin neresi yırtıldı, kim
üzerine vazife olan hangi işi yaptı gibi popüler magazin bilgileri de
beni -zerre- kadar ilgilendirmiyor, hatta bu listeye üye kimseyi
ilgilendirmiyor.

Beni ilgilendiren -tek şey ise- ortaya çıkan ISO'nun bir Pardus sürümü
olarak -teknik kalite yeterliliklerini- sağlaması.

Hal böyle iken bundan sonra duvar kağıtları, sürüm notları, web sayfası, sürüm
duyuru e-postası, renk teması, fare imleci gibi beni -zerre- kadar
ilgilendirmeyen teknik olmayan ayrıntılarla ilgili şeyleri projenin asıl işi
teknik işlerini yapmak olmayan insanları olarak -kendi aranızda-
tartışır/halleder ve belirlenmiş sürüm tarihinden mesela 1 hafta
önce -üzerinde anlaşılmış bir şekilde- erişebileceğim bir yerlere koyarsanız
ve projenin asıl işi teknik işler yapmak olan insanlarından gelen iyi ya da
kötü herhangi bir geri bildirimi iplemezseniz, nasıl ki asıl işi teknik işler
yapmak olanlar asıl işi teknik işler yapmak olmayanlardan gelen teknik
yorumları iplemiyorsa, mutlu olacağım.

Bu teknik olmayan işlerin sorumluluğu/kararı/hayata geçirilmesi teknik bir
sorun değil ve bunun yeri de üzgünüm ki geliştirici listesi değil ve
beni -zerre- kadar ilgilendirmiyor, hatta bu listeye üye kimseyi
ilgilendirmiyor.

Saygılar