[Gelistirici] paketler �

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
21 Mayıs 2007 Pzt 14:20:05 EEST

21 May 2007 Pts tarihinde, Evrim Ulu şunları yazmıştı:
> Eskiden kalma svn anilarimi hatirladigimda genellikle svn merkezi bir
> repo kullandigi icin sonlanmamis patch'leri repo'ya gondermekte
> cekinirdim. Daginik repolar bu yuzden cok faydali uzun zamandir
> sorunsuz kullaniyoruz, ie darcs.
>
> Daginik surum kontrol sistemlerinde, yamalarin sonlanip
> sonlanmamasindan bagimsiz olarak diger repoya (ki burada sizin merkezi
> repo) hangi patchlerin gonderilecegine karar vermek mumkun. Bu sayede,
> gelistirici, gelistirme dongusu sirasinda patch uretmekten korkmuyor
> ve kocaman patchlerin repoda olma olasiligi azaliyor.

Buradaki sorun halen SCM ile ilgili değil, yazılım geliştirme yöntemi ile
ilgili sadece.

Kaçırdığın nokta ise bizim (Pardus projesinin) git veya hg veya darcs
kullanıyor olmamıza gerek olmaması, git/hg v.s kim hangi proje için ne
kullanmak istiyorsa kullanabilir tek yapması gereken bunu kullanıyorum ve
şuradan sunuyorum demesi (Paketler deposu dışında, orası kavram olarak
merkezi şekilde olmalı).

> Umarim yakinda gecersiniz.

Daha öncede yazdığım gibi yakın gelecekte SVN'i bırakmayı düşünmüyoruz.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/