[Gelistirici] Fwd: [paketler-commits] r24600 - playground/cartman/operation-imjuli/tomcat5/files

Hakan DILEK hakandilek at gmail.com
11 Mayıs 2007 Cum 09:49:02 EEST

listeye de gitse iyi olurmus.

---------- Forwarded message ----------
From: Hakan DILEK <hakandilek at gmail.com>
Date: May 11, 2007 2:00 AM
Subject: Re: [paketler-commits] r24600 -
playground/cartman/operation-imjuli/tomcat5/files
To: Ismail Dönmez <ismail at pardus.org.tr>

> Diğer diller için programming/languages altını kullanıyoruz ek modüller için,
> libs altına taşımaya gerek yok sanırım.

Modul degil ama bunlar, bildigin kutuphane. :) rlog C++ icin ne
yapiyorsa, log4j'de java icin onu yapiyor. Bunlar olmadan Java,
"calismam" demiyor.

> Operation Eclipse'in adını da senden bekliyorum ;-)

Evet eclipse'te ufak tefek sorunlar var. Kullanici root olarak
calistirmadigi surece eclipse'i guncelleyemiyor. Aslinda bu konuda da
suphelerim var. Halihazirda eclipse icindeki guncelleme arayuzu mu
kullanilmali, yoksa bunlar da mi pisilenmeli?

eclipse/plugins dizinindeki jar'lar "osgi bundle" formatinda ozel
paketlenmis ve (bazilari) imzalanmis paketler. biraz dikkatli bakinca
bizim commons-* paketlerinin bir kisminin kopyalari burda zaten var.
bir farkla, buradakiler osgi'a ozel versiyon, paket adi vs.iceren bir
manifest'e sahip.

ote yandan, diger bir ihtimal bu jar'lari kaynak'tan derleyip, osgi
haline getirmek, /usr/lib/java altina koymak olabilir. bu durumda bu
durumda en buyuk tehlike, osgi'in da tipki pisi gibi kendi icinde bir
runtime bagimlilik ve versiyon yonetimi yapisinin olmasi. yani a-1.0
gibi bir kutuphane/plug-in, "b-3.1'le calismam, bana b3.0 gerek" gibi
kaprislerle ortaya cikabilir.

Tum bunlari dusununce eclipse'in kendi capindaki guncelleme hadisesini
"root olmadan" kullanilabilir hale getirmek en uygun cozum gibi
geliyor.

--
_hd