[Gelistirici] [paketler-commits] r24600 - playground/cartman/operation-imjuli/tomcat5/files

Ismail Dönmez ismail at pardus.org.tr
11 Mayıs 2007 Cum 02:21:39 EEST

On Friday 11 May 2007 02:11:53 Hakan DILEK wrote:
> Merhabalar,

> jawohl!
>
> Derleyip, toplamak biraz uzun surdu ama sonunda tomcat'i derleyip
> calistirmayi basardim. actions.py epey karmasik oldu. Uygun bir
> zamaninda goz atabilir misin?

Uzun ama şiir gibi olmuş ;) bakıcam en yakın zamanda.

> Su an bildigim en ciddi problem, ancak
> sudo ile tomcat.sh'yi cagirarak calistirilabiliyor.
>
> tomcat'in root olarak calistirilmasi konusunda emin degilim. sonucta
> /var/log'a yazmak icin yetkiye ihtiyac var. ote yandan, root
> seviyesinde java calistirmak tehlikeli geliyor. isteyen bi uygulama
> yukleyip, calistirabilir. tomcat:tomcat seklinde bi kullanici:grup
> acip ona mi calistirsam?

Evet kullanıcı/grup eklicez, root olmasın Tomcat :)

> neden tomcat degil de tomcat5 dersen, bir de tomcat6 var su ara
> beta'da. o tamamen yeni bir cift servlet/jsp spec'e uygun calisiyor.
> yani tomcat5'te gelistirilen uygulama tomcat6'da (veya tam tersi)
> kucuk bir ihtimal calismayabilir. o yuzden her iki surumun ayri ayri
> depoda olmasinda fayda var.

Heheh ben direk tomcat6'yı mı alsak dedim gözü doymayan insan olaraktan,
isabetli bir isimlendirme olmuş.

> bi de bu commons-*'i /programming/languages/java/ degil de
> /programming/libs/ veya /programming/libs/java/ gibi bi yere mi
> atsaydik acaba? java'nin parcasi degil sonucta bunlar.

Diğer diller için programming/languages altını kullanıyoruz ek modüller için,
libs altına taşımaya gerek yok sanırım.

Operation Eclipse'in adını da senden bekliyorum ;-)

Viva la Java ;)

/ismail

--
Perfect is the enemy of good