[Gelistirici] paketler arayüzü kararları

Ahmet AYGÜN ahmet at pardusman.org
9 Mayıs 2007 Çar 23:11:12 EEST

On Wednesday 09 May 2007 20:50:14 Oğuz Yarımtepe wrote:
> Tüm verilerin içine yama, paketçi, bağımlılıklar girdiğinden kendi
> tablolarıma verileri yazacağım. Yama bilgisi almak için pspec.xml
> dosyalarını okuyacağım (pisi api ile bunu alamadım), alacağım bir bilgi de
> paketin source kısmındaki name bilgisi olacak. paketin adından hareketle
> pspec dosyasındaki bilgileri kendi tablolarıma yazmayı düşünüyorum.
> Yazacağım bilgileri pisi api ile almayı düşünüyorum.
api ile alamadıklarını Faik ile birlikte çalışarak apiye ekleseniz?

> Burada bir iki konu var aklıma takılan. summary ve description kısımlarına
> gerek var mı yok mu diye düşünürken aklıma ingilizce arama yapılıp
> yapılamadığı sorusu takıldı. pisi sr messaging bir sonuç döndürmeyince
> yapılamıyor dedim. Bir ihtimal summaryeng descriptioneng gibi iki alan
> koymak, pspec dosyasından o kısımları eklemek ve ingilizce aramada bundan
> yararlanmak, Türkçe de ise zaten var olan pisi apinin search'ünden
> yararlanmak. Bu nokta danışmak istediğim noktalardan biri.
Diğer diller ne olacak? Her dil için 2 alan mı koyacağız? Veritabanı ile hiç
uğraşmayıp depo indeksinden alsak?

> * Güvenlik yükseltmeleri: paketin adı, sürümü, güvenlik yükseltmesini yapan
> paketçi ve summary kısmı
PLSA?

> * Yeni eklenen paketler: paket adı, paketçisi, summary kısmı
History altında Update etiketinin release=1 durumunda tarihi en yeni olan
paketler şeklinde sıralanabilir.

> * Yenilenen paketler: Bunlar da hata düzeltmelerini ve iyileştirmeleri
> kapsayacak ama bunları nasıl tespit edip ayrırım konusunda genel bir
> çözümüm yok.
Bunda da bir üstteki gibi son Update etiketinin tarihi en yeni olanları
sıralanabilir.

> Yeni eklenen paketleri bulmak için düzenli çalışan bir programa
> gereksinimim olacak (yapacağı DepoUpdate tablosunu güncellemek olacak,
> Django uygulaması çalışırken yeni eklenen paket bilgisini veya son yapılan
> düzenlemeyi buradaki tarihe göre bulabilir). Uygulamanın bir kısmı düzenli
> çalışıp tabloları güncellerken django kısmı da oradan veriler alıp
> gösterecek.
Depo indeksi kullansak diye bir fikir atıyorum tekrar.

> * transparan dil desteği: Bu da olacak
Tam olarak anlamadım.

Söylediklerinin bir çoğu depo indekslerinde mevcut, pisi-index.xml'i
incelemişsindir muhakkak.
--
Ahmet AYGÜN - ahmet~pardusman.org