[Gelistirici] Apache Tomcat

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
28 Mar 2007 Çar 11:13:37 EEST

Merhaba,

> tomcat'i kaynaktan derlemek icin tum Jakarta paketlerini teker teker
> pisi haline getirmek gerekmiyor. tomcat'in kaynak surumunde
> bagimliliklari da derleyen (gerekirse indiren) bir ant script'i
> mevcut. BuildDependency olarak sun-jdk ve ant belirtmek yeterli
> olacaktir. Bagimliliklari saglikli bir sekilde idare etmek icin ant
> ile derlemek daha uygun diye dusunuyorum.
Ayni Jakarta paketlerini kullanacak ikinci bir yazilim oldugunda, o
paketler tekrar ikinci bir yazilim ile beraber tasinmak zorunda kalacak
ya da bagimlilik olarak tomcat'in yuklenmesi gerekecek.

Ek olarak, diyelim ki o Jakarta paketlerinden birinde (oldukca kucuk
bir tanesi) bir guvenlik acigi belirlendi, sirf onun guncellenmesi icin
tum Tomcat paketinin guncellenmesi (ve kullanici tarafindan cekilmesi)
gerekecek.

Jakarta paketlerinin basta da ayri ayri hazirlanmasinin en azindan iki
nedeni bu.

                   Doruk