[Gelistirici] Paket config dosyalarının postinstall'da sed'lenmesi

Ismail Dönmez ismail at pardus.org.tr
20 Mar 2007 Sal 16:08:26 EET

On Tuesday 20 March 2007 15:56:07 Faik Uygur wrote:
> Selam,
>
> Baselayout paketinde bir şey gözüme çarptı.
>
> /etc/skel/.Skype/shared.xml isimli bir dosya var. Bu dosya files.xml
> içerisinde bulunuyor. postinstall'da da bu dosyanın içeriği değiştiriliyor.
>
> /etc/skel/.Skype/shared.xml 'in daha önce olmadığını düşünürsek sistemde,
> Sisteme ilk defa açılan bir dosya üzerinde, postinstall değişikliği sonrası
> bu config dosyasının sha1sum'ı değişiyor.
>
> Yeni versiyonda gelen shared.xml de bu şekilde .newconfig olarak
> saklanıyor, çünkü pisi dosyaya elle müdahele edilmiş ben bunu saklayayım
> [...]

Bunun kötü birşey olduğunu düşünüyorum ama daha vahim bir örnek gcc'nin
postInstall'u.

--
Happiness in intelligent people is the rarest thing I know. (Ernest Hemingway)

Ismail Donmez ismail (at) pardus.org.tr
GPG Fingerprint: 7ACD 5836 7827 5598 D721 DF0D 1A9D 257A 5B88 F54C
Pardus Linux / KDE developer