[Gelistirici] Güvenlik Modeli ve Yabancı Basın :)

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
29 Haz 2007 Cum 00:23:07 EEST

28 Haz 2007 Per tarihinde, selim ok şunları yazmıştı:
> Top 5'e giremiyorsak tek eksigimiz, ingilizce belge ve destek eksigi. Evet
> soran cevabini cok hizli aliyor, ama sormayan böyle kendin kendine görüsler
> üretiyor. Diger topiclerde dikkatini cekmistir, kullanmiyorum diyenler
> sebep olarak; "kücük community, yetersiz destek" konusunu öne cikarmislar.

Nerenin Top 5'i? Ben şu anda bile ilk 10 içinde olduğumuzu düşünüyorum, evet
bazı eksiklerimiz var, bir sürü GUI daha vermeliyiz insanlara, hele
dökümantasyonumuz berbat ama bunların hepsi zamanla düzelecek şeyler, bunun
bir sebebi de çok yaygın/yaratıcı olmayan ülkem özgür yazılım camiasının da
yavaş yavaş harekete geçmesi, hepimiz hergün yeni birşeyler öğreniyor/tecrübe
kazanıyoruz.

2007 çıkalı daha 7 ay oldu ama kendine yeterince saygın bir yer edindi, geçen
sene bu zamanlarda ~15 olan geliştirici sayımız bugün 50'nin üzerinde,
kullanıcı sayımız hallice katlandı ve büyümeye devam ediyor, tabiri caiz ise
geçen sene bu zamanlarda bizim insaların ilgisini çeksek olur derken şimdi
şımardık yabancılar nerede diyoruz, Hollanda'da acayip bir kitle oluştu
Pardus'lu laptoplar satan/bunlara destek veren firmalar çıktı, bir sürü yeni
geliştiricimiz var, bir contrib depomuz var, bir sürü kurum/kuruluş her gün
kapımızı çalar oldu, iş modelini Pardus üzerine kuran onlarca firma çıktı
ortaya bir anda gibi çok acayip olan gelişmelerde oldu bu arada ama
sağlam/temiz/gelişmiş bir altyapımız varken geçmişten yanımızda taşımak
zorunda olduğumuz bir çöp yığınımız yok mesela ve proje hedefleri
doğrultusunda en önemli amaçlarından biri olan çevresinde yaşayan bir habitat
oluşturma yolunda oldukça hızlı ve güzel ilerliyor :)

Diğer dağıtımların şimdi çözmeye karar verdiği şeyleri (olaya dayalı init
sistemi, düzgün paket yöneticisi, configuration manager gibi) uzun zaman önce
çözdük bundan gayri bu araçların kaymağını yemek kaldı bize :)

Emin, ufak, kararlı adımlar güzeldir, kontrolsüz güç güç değildir, sakla
samanı gelir zamanı, silifkenin yoğurdu kız seni kimler doğurdu, ...

Sıcaktan devreler yandı...
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/