[Gelistirici] [Uludag-commits] r14504 - trunk/staj-projeleri/zorg/zorg

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
25 Haz 2007 Pzt 12:22:41 EEST

> Anlamadım bunu ya da yanlış anladım, sürücüleri neden tek tek deniyoruz?
> Elimize bir id ve bunu provide ettiğini iddia eden bir sürücü bilgisini X'i
> açmadan alamıyor muyuz?

 Bunun için bir yöntem yok diye biliyorum.

 Sürücüleri tek tek denemiyoruz. xdriverlist de PCI ID si varsa sürücüsü budur
diye geçiyoruz ama ID si yoksa X e probe et diyoruz, o zaman da o tek tek
sürücüleri deniyor.

> rm /etc/X11/xorg.conf
> kdm
>
> zorg dışında biri sürücüyü bulup en azından X'i açıyor, specleri henüz
> okumadığım için bundan daha fazla bilgili değilim ama ortalarda birileri
> sürücü/çözünürlük v.s probe ediyor.

 Probe eden yok demedim, düzgün probe etmeme ihtimali yüksek dedim.

 rm /etc/X11/xorg.conf
 X -probeonly

 Biz de X in bulduklarından faydalanıyoruz ama bu bilgileri çekebileceğimiz
bir X library si yok. Olan config yazıldıktan sonra config parse ediyor
sadece, o da işimize yaramıyor.

> Hangi donanım serisi için ne kadar mantıklı/doğru çalışıyor bilmiyorum ama
> zaten anlatmaya/anlamaya çalıştığım şey xorg.conf'u silelim probeda
> etmeyelim X yapıyor değil de EDID okumak için mesela neden kod yazdığımız.

 X in bunu yapan bir aracı yok. Sadece EISAID değil bu arada bir sürü bilgi
kullanacağız EDID den, X in çıktılarını parse ederek elde edemeyeceğimiz bir
çok şey var (sürücüler implement etmediği için).

 Bu arada EDID dediğin monitör numarası ile sınırlı değil, ekran çözünürlük
bilgisi, dijital bağlantı tipi, ekran kartının desteklediği çıkışlar gibi bir
sürü şey taşıyabiliyor. GUI de biz bunların işe yarar olanlarını kullanıcıya
sunacağız.

 Galiba bir kabullenmeyi değiştirdi.