[Gelistirici] [Uludag-commits] r14504 - trunk/staj-projeleri/zorg/zorg

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
25 Haz 2007 Pzt 11:02:51 EEST

25 Haz 2007 Pts tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:

>  Her bilgi probe edişimizde bir daha X açmamız gerekiyor. Örneğin driver ın
> ne olduğunu bulmaya çalışırken bütün sürücüler denendiği için oradan
> güvenilir monitor bilgisi alamayız. Her işlem için biraz daha bilgi ekleyip
> öyle probe ettirmek gerekiyor ki bunun için X açmak şimdilik "bazen mecbur
> kaldığımız bir overkill".

Anlamadım bunu ya da yanlış anladım, sürücüleri neden tek tek deniyoruz?
Elimize bir id ve bunu provide ettiğini iddia eden bir sürücü bilgisini X'i
açmadan alamıyor muyuz?

>  Randr daha uzun süre xorg.conf olmadan kendi başına bir şey yapamayacak.
> Randr nin içinde şu anda donanım tanıma ile ilgi bir şey de yok, tasarım
> olarak da girmemesi lazım.

rm /etc/X11/xorg.conf
kdm

zorg dışında biri sürücüyü bulup en azından X'i açıyor, specleri henüz
okumadığım için bundan daha fazla bilgili değilim ama ortalarda birileri
sürücü/çözünürlük v.s probe ediyor. Hangi donanım serisi için ne kadar
mantıklı/doğru çalışıyor bilmiyorum ama zaten anlatmaya/anlamaya çalıştığım
şey xorg.conf'u silelim probeda etmeyelim X yapıyor değil de EDID okumak için
mesela neden kod yazdığımız.

>  Keşke dediğin gibi olsa ama X bu işi becerebiliyor olsaydı zorg diye bir
> aracımız olmazdı. Hala ortak bir altyapı yok, hala herkes (sürücüler
> libler) kendi bildiğini okuyor, hala config olmadan çalıştırınca düzgün
> çalışma şansı çok düşük.
>
>  Xorg un bu sorunu yakın zamanda çözebileceğini de zannetmiyorum. Zaten
> tasarımında böyle bir şey yok. Çözdükleri zaman atalım gitsin ne varsa, ama
> oraya daha çok var.

Yok zorg'u atalım falan demiyorum zaten, "small fix to read CMV CT-712A
monitor's EDID" diye bir commit görünce merak ettim.

>  Bu arada Fatih ddc kısmını baştan yazmıyor, ddcxinfos u ayıklıyor ve
> python modülü haline getiriyor. Böylece komut satırından çağırıp çıktıyı
> ayrıştırmak yerine istediğimiz yerden pythonla çağırıp kullanabileceğiz.

Güzelmiş...

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/