[Gelistirici] review süreci

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
22 Haz 2007 Cum 10:38:32 EEST

On Friday 22 June 2007 00:44:22 Ismail Dönmez wrote:

> Süreci düzeltmek için sürece katılmak gerekir öncelikle, sadece 1-2 kişi
> review yaparsa tabii ki ortaya süper şeyler çıkmayacaktır.

> - Yanlış kullanımlar
> - Yama yerine yapılan workaroundlar
> - Gereksiz actionsapi kullanımı
>
> ve benzeri birçok şeyi ortaya çıkartıyoruz. Buna "Görünür hiç bir fayda
> sağlamayan" bir iş demek haksızlık olur.

Yanlış anlamışsınız, benim itirazım review kavramına değil, yapılış şekline.
Bu yazdığın hatalar depodaki bir çok pakette mevcut, hatta depolardan birinde
ismail.py gibi otomatik bir aracın bile yakalayabildiği bir dependency hatası
açık durdu uzun zamandır (belki hala duruyordur).

Sonra bu hatalar sadece paketin ilk sürümünde mi ortaya çıkıyor? Neden her
güncellemeyi review'a taşımıyoruz?

Ekin ve Çağlar için gördüğüm sorunun ne olduğunu da yazayım. Şu anki işleyiş
tamamen review edecek eleman eksikliği ve depoya paket girmesinin
yavaşlatılması üzerine kurulu. Yani geçici bir soruna yapılmış bir
workaround. Ölçeklenebilecek bir sistem değil.

Yapılan review ise sizin verdiğiniz örneklerde hep paketin asıl işleyişi ile
ilgisi olmayan basit paketleme sorunları üzerine. Buna gerek olmasının nedeni
ise *paketçilerin* bir çıraklık sürecinden geçmiyor olması ve bu sorunların
doğru dürüst belgelenmemiş olmasından kaynaklanıyor.

Aynı hatayı her pakette tek tek düzeltmek yerine, doğru dürüst bir actionsapi
belgesi yazmalıyız mesela.

Başka türlü yapmaya şu anda imkan yok diyorsanız devam edelim, ama doğru bir
sürecimiz var demeyin bana :)