[Gelistirici] review süreci

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
22 Haz 2007 Cum 04:49:07 EEST

On Fri, 22 Jun 2007 00:35:37 +0300
Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> wrote:

> Paket review sürecimizin çok saçma olduğunu düşünüyorum. Bir kere
> svn'de review altına taşıma falan çok gereksiz işler, paket herhangi
> bir yerdeyken de neymiş diye bakılabilir.

"Ey ahali, bu paketi inceleyin" gibi bir sembolik anlam taşıyor Ekin'in
de dediği gibi. Fazladan svn move yapmak ve 1 e-posta göndermek de
engelleyici değil diye düşünüyorum.

> Şu anki şekliyle review, sağında boşluk solunda satır sonu fazla
> seviyesini geçmiyor zaten, hele bunları da biz direk düzeltirsek
> sıfır öğreticilikte bir süreç oluyor.

Katılmıyorum. Fazladan boşluklarla beraber paketin bağımlılıkları,
actionsapi kullanımındaki yanlışlıklar, varsa xml şemasındaki hatalar
vs. düzeltiliyor. Bir paketin hiç elden geçmeyip depoya alınması yerine
yeterince işlemediği düşünülen review sürecini tercih ederim.

> İlla bir review olacaksa bu paketçi bazında olmalı ve kimsenin doğru
> dürüst incelemediği 24 saat gibi bir süreyle değil, geliştiricilerin
> anlamlı bir sayısının tamam bu adam depoya girecek kalitede paket
> yapabiliyor demesiyle olmalı.

Bunun için yeterli işgücü olabilseydi keşke :(