[Gelistirici] pure functional

Aycan iRiCAN aycan.irican at core.gen.tr
22 Haz 2007 Cum 02:10:18 EEST

Ismail Dönmez yazmış:

> Yeterince functional olduğumuzu lambda-the-ultimate da da söylemişler ;)

Bende ona şaşırdım zaten. Nixos örneğini verdikten sonra Pardus'un
fonksiyonel olduğunu söyleyen kişi ya fonksiyonellik nedir bilmiyor
olmalı, ya da Pardus'u hiç kullanmamış olmalı. Acaba siz Nixos'a hiç
bakmadan mı bunları söylüyorsunuz? Evrim'in bu e-postayı göndermesinin
sebebi sizin vizyonunuzu genişletmek olsa gerek. Bence size gönderdiğim
adresteki belgeleri zaman buldukça okuyun, bambaşka birşey bulacağınızı
düşünüyorum.

Demek istediğimi somutlaştırmak için bir örnek vermek istiyorum.
Fonksiyonel olduğunuzu söyleyen makaleyi onaylamanızı, fonksiyonel
operatörler kullandığınız için söylemediğinizi varsayıyorum. Benim
gördüğüm kadarıyla Pardus neredeyse tamamen nesnel bir tasarıma sahip.
Örneğin servislerin durumları var (state). Açıp kapatıyorsunuz,
servislerin durumu değişiyor. "service apache start" gibi. Ya da
Pardus'un paket yöneticisini düşünecek olursak, paketler bir
veritabanına sürekli atamalarla (assignment) çalışan bir yapıya sahip.
Şöyle düşünün, bir paket kurdunuz ve sistemin durumu kararsız hale
geldi. Bu durumda önceki işlemi geriye alamazsınız. Bütün sistemi
inceleyip yapılan değişiklikleri teker teker düzeltmeniz gerekir.

Nixos'ta bunları bulamazsınız. Niçin bulamadığınızı belgeleri okuyunca
daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. Ben herşeyi zaten biliyorum, ne
gerek var diyorsanız en kötü ihtimalle gülüp eğlenirsiniz.

Umarım beni yanlış anlamıyorsunuzdur (ki öyle olduğunu düşünüyorum
listedeki cevaplardan). Pardus kendi planlarını başarıyla uygulayan bir
çalışma, katkısı olanların eline sağlık. Ancak yeni fikirlere, önerilere
ve eleştirilere bu denli saldırgan yaklaşmayabilir. Hepimizin öğreneceği
daha çok şey var.

--
aycan