[Gelistirici] Çakışmalar

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
17 Haz 2007 Paz 09:30:13 EEST

On Sunday 17 June 2007 04:48:17 Gürer Özen wrote:
> 2. Sadece conflict yazarız, pisi up tüm paketleri düzgünce günceller. Pisi
> it ile elle kurmaya kalkan adam, kdepim'i de elle tekrar kurar.

Bunu yapalım. Ignore çözümleri çok hacky bir kere. Bu iş için yeni bir tag de
icat edeceksek hata yaparız gibi geliyor. Daha basit çözümü olmalı. Yeni bir
tag icat etsek de release'e yetişmesi _mümkün değil_ zaten. Replaces tag'ini
dahi henüz halledemedim. Hem pisi, hem package-manager tarafında bir sürü
sorun çıkıyor.

Conflicts bu durum için bence çok uygun. Upgrade yapacaksa sorun yok zaten.
Elle tek paket kuruyorsa da conflict ediyor işte bu paketin şu haliyle
diyerek kaldırabiliriz o paketi. Güncelleme listesinde görünüyor zaten bu
conflict eden paket de. Onu da, o listeden seçebilir.

Tek sorun kullanıcıların Conflict'e zararsız ve evet denecek bir şey olarak
alışmış olmaları. kdepim yerine daha başka bir paket olsa, dikkatsizlik ile
sürüsüyle paket kaldırılabilir ve sistem açılmaz hale bile gelebilir.

Daha iyi bir çözüm için, Conflict'i geliştirebiliriz. Eğer Conflict'in version
ya da release bilgileri < tür ya da <= ise, conflict ettiği paketin
yeni sürümü var mı diye bakar ve onu da ek bağımlılık olarak ekler.

- Faik