[Gelistirici] 2007.2

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
1 Haz 2007 Cum 23:10:45 EEST

01 Haz 2007 Cum tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Fri, 1 Jun 2007 01:38:25 +0300, "S.Çağlar Onur" <caglar at pardus.org.tr> :
>
> Valla kutumuzda pek bisi yok. Ya dillere gore ayirmak ya da surekli
> paket atmak.

Dil eklemek konusunda deniz bitti anlaşılan. Bu noktada ciddi bazı kararlar
almamız gerekiyor. Yoksa, Doruk'un dediği gibi ya dil eklemeyi bırakacağız,
ya da tek CD2ye sığmak için sürekli temel dağıtımın işlevselliğinden taviz
vereceğiz.

Benim şöyle bir (ya da iki) önerim olacak:

Pardus CD: Yalnızca ve TR ve EN'de tam dil desteği veriliyor. Bu dillerde tek
kurulum yetiyor. Diğer diller seçildiğinde kurulum, temel masaüstü (KDE
menüsü diyelim, belki birkaç bişi daha) ve Kaptan Masaüstü bu dilde, geri
kalanlar EN'de. Sistem yeniden başlatıldığında Kaptan Masaüstü en son aşamada
(ağ bağlantısı sağlandıktan sonra) depoya bağlanıyor ve seçilen dil için tam
paketi yüklüyor.

Avantaj: Tek bir CD ile ve işlevsellikten ödün vermeden çok sayıda dilde
kurulum sağlamak.
Dezavantaj: İnternete bağlı olmayan kurulumlarda sıkıntı. Ağ yapılandırmasında
sorun çıkması durumunda sıkıntı.

Pardus global DVD: Tüm dillerde tam dil desteği veriliyor. Bootable DVD ile
sistem kurulumu yapılıyor ve voila!

Avantaj: Tek bir DVD ile pek çok dili destekleme olanağı, bu arada
işlevsellikten taviz vermeden. İnternet bağlantısı gerektirmeme, şimdiki
gibi.
Dezavantaj: Dil sayısı arttıkça i18n kullanıcılarının indirmesi gereken hacmin
artması. DVD okuyucusu olmayan sistemlerde kurulamama.

Tabii Çalışan CD için sıkıntı hala devam ediyor. Orada da Çalışan CD ve
Çalışan global DVD yoluna gidebiliriz. Ya da her dil için ayrı CD.
Bilemiyorum.

> Bana pek akilci gelmiyor bu. Her zaman lanse edilen, Windows gibi
> ciplak degil bu, tum yazilimlarla beraber bir butun. Yazilim sayisi
> azaldikca, butun azaliyor.

Bu baştan beri vaad ettiğimiz "tüm"lük özelliğini kapı dışarı atıyor. Baştan
beri vaad etmediğimiz, ama güzel bir özellik olarak sunduğumuz "çok dil
bilme" pahasına. Bu iki özellik arasında benim seçimim, her zaman ve
kesinlikle, ilki olacaktır.

Doruk'un dediği gibi kutudan çıkan sistemin olabildiğince fazla işlevsellik
içermesi gerekli. Düz kullanıcının da bunu istediğini tahmin ediyorum.
sürekli paket güncelleme yapan 10 bin civarında kullanıcımız var, ama gerçek
kullanıcı sayımız bunun kat kat üstünde...

Benim 2 Ykr'um da bu

ET