[Gelistirici] 2007.2

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
1 Haz 2007 Cum 01:48:55 EEST

Fri, 1 Jun 2007 01:38:25 +0300, "S.Çağlar Onur" <caglar at pardus.org.tr> :

> Bilmiyorum, ama her sürüm öncesi aynı şey oluyor :), fakat her dil
> ayrı CD ya da bir TR'li CD bir i18n'li CD çözümünü sevemeyeceğim
> sanırım.
> Kutumuzda ne var?
Valla kutumuzda pek bisi yok. Ya dillere gore ayirmak ya da surekli
paket atmak.

Knopper amca sevmis, de ve en diye iki surum cikariyor ezelden beri, biz
de sevebiliriz :)

Insanlara hic kullanmayacaklari dillerin paketleri yuzunden daha az
yazilim ulastirmak bana mantikli gelmiyor. Her yeni surum daha fazla
dilin desteklenmesi, daha az yazilimin CD'ye sigmasi demek.

Dil paketlerinden acilacak yerde, Calisan/Kurulan CD'leri bile tek
ISO'ya sigar be yaw.

> Paketleri ufaltmak/bölmek, paket atmak, dep. değiştirmek v.s gibi
> çözümler geliyor aklıma veya daha da ufalarak (~500mb) sadece KDE ve
> birkaç uygulama dağıtıp kalanını depolardan sağlamalarını
> sağlayacağız.
Bana pek akilci gelmiyor bu. Her zaman lanse edilen, Windows gibi
ciplak degil bu, tum yazilimlarla beraber bir butun. Yazilim sayisi
azaldikca, butun azaliyor.

Ustelik tum paket yoneticisi gibi kolayliklara karsin, bircok
kullanicinin Pardus'u CD'den ciktigi kadarindan ibaret saniyor ve
sanacak.

Cok az program verelim, caresizce program kurmayi ve paket yoneticisini
kullanmayi ogrensin demek de bir yaklasim ama ben de ona sicak
bakamiyorum.

                   Doruk