[Gelistirici] Proxy Ayarları projesinde son durum

bertan rmznbrtn at gmail.com
4 Tem 2007 Çar 11:11:57 EEST

> Bu konuda başka bir fikrim de şu. Sistem genelinde çalışacak şeffaf bir
> proxy servisi kullanılır. IPTables kuralları ile 80 portuna
> yapılan istekler bu servisten geçirilir. Çomar ile de bu servisin daha
> sonra paketleri forward edeceği proxy adresi set edilir. Böylece bütün
> uygulamalar kendi içlerinde herhangi bir ayara yamaya vs. gerek kalmadan
> proxyden otomatik faydalanmış olurlar. Belki ileride bununla içerik
> filtrelemesi de yapılması düşünülebilir. Bunun sistem kaynağı tüketen ve
> uygulanması biraz daha zaman isteyen bir çözüm olduğunu kabul ediyorum.

Bu çözüm Ozan Çağlayan'ın

Belli bir ethernet arabirimi üzerinden giden tüm trafiği kökünden bir proxy
> sunucu'ya havale etmek mümkün mü?

şeklindeki öneri/sorusuna da bir nevi cevap oluyor sanırım. Sanki abartı bir
çözüm gibi duruyor; fakat sadece proxy ayarlandığında aktif olacaksa sistem
kaynağı tüketmesi çok da sorun olmasa gerek. Ayrıca hem sistem genelinde hem
de kullanıcıya özel yönlendirme de sanırım yapılabilir bu tür bir yöntemle.
Bu konuda deneyimli geliştiricilerimizin görüşlerini merak ve heyecan ile
beklemekteyim :)

İyi günler,
R. Bertan Gündoğdu