[Gelistirici] Proxy Ayarları projesinde son durum

bertan rmznbrtn at gmail.com
4 Tem 2007 Çar 10:52:58 EEST

Selim Bey'in sorularına Çağlar'ın maili sanırım yeterli cevabı sağlıyor.

Mevcut çözümleri gözden geçirirsek:

> 2. SUSE/Fedora'nın yaptığı gibi KDE'nin mevcut altyapısını kullanacağız,
> belki bir ÇOMAR modeli (setProxy/getProxy) ile bu ayarların sisteme export
> edilmesini sağlayıp gene onların yaptığı gibi KDE uygulamalaarı hemen
> çalışmaya başlayacak ama wget/firefox v.s için bir logout gerekli
> diyeceğiz.

KDE altyapısı da proxy'i kullanıcı bazlı tuttuğuna göre ÇOMAR diğer
kullanıcıların KDE ayar dosyalarını da (veya açık başka bir oturum varsa
objelerini de) değiştirecek mi?

3. Yeni bir proxy arayüzü yazacağız, bu KDE uygulamaları için KDE ne
> yapıyorsa onu yapacak, diğer uygulamaların önemli olanlarını yamalayacağız
> (env.'dan al veya şu dosyadan al gibi) fakat bu da mesela proxy ayarlarır
> ayarlanmaz firefox'u tekrar başlatmak gereğini çözmeyecek.

Uygulamayı yeniden başlatmak, login/logout yapmaktan iyidir bence.

fakat bu seferde mesela amsn açıkken proxy ayarı değiştirirsek amsn açıp
> kapatmamız gerekecek. Bu config dosyalarını parse etmek için bir ton kod
> yazıp, her sürümde değişip değişmediklerini kontrol etmemiz gerekecek
> (benden -1)

Yazılması gereken kod bir ton olmadığı gibi zaten yazdığım kodları yabana
atmamak gerek. Ayrıca her sürümde değişip değişmediklerini kontrol etmek o
kadar zor mu? Takip edilecek paketleri ben şahsen takip edebilir ve
gerekirse yeni parser'lar (ki hoş, bunun gerekme ihtimali çok az olacaktır)
yazarım. Yeni parser eklemek kolay olsun diye tasarladım şu anki kodu zaten.

Ayar dosyalarını değiştirmek, kullanıcı bazlı yapmaya karar verirsek en
uygun çözüm diye düşünüyorum ve kullanıcı bazlı olmasının uygun
olmayabileceğini bana düşündüren tek şey 4 numaralı kullanım senaryosu,
yoksa diğer senaryolarda sorun yok. Bu senaryo ne kadar geçerlidir? Bir
sistem yöneticisi sistemdeki bilgisayarların doğru proxy ayarlarını
kullanmadan dış ağa bağlanmasını pekala engelleyebilir ve bu durumda
kullanıcı kendi ayarlarını değiştirirse internete bağlanamaz. Kullanıcıların
ayar dosyalarını tek merkezden değiştirmek de yapılabilir ve bu çok diğer
senaryolardan daha seyrek olacağı için saçma da olmayacaktır bence.

İyi günler,
R. Bertan Gündoğdu