[Gelistirici] Proxy Ayarları projesinde son durum

Furkan Duman coderlord at gmail.com
4 Tem 2007 Çar 09:50:27 EEST

On 7/3/07, S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr> wrote:

> 1. Bazı uygulamalar klasik olarak HTTP_PROXY/http_proxy gibi env.
> değişkenlerine bakıyor.
>
> 2. Bazı uygulamalar illa kendi ayar dosyalarına bakıyor
>
> 3. KDE uygulamaları kcmshell proxy ile gelen arayüz ile oluşan objeye soruyor,
> bu arkadaş ayarlanırsa env. kullanabiliyor.
>
> Sorun ise tam olarak burada başlıyor.

Neden KDE, GTK veya konsol olsun proxy gereksinimi olan her uygulamayı
tek merkezden proxy ayarını yapmayı düşünüyoruz?

Benim bu olayın başlangıcında düşündüğüm şey, KDE yi ve sistem env
değişkenini set etmek ve bunlara bakan uygulamaların, bu işten oto.
faydalanmalarını sağlamaktı. Eğer bir uygulama bu değerlere bakmıyorsa
veya kendine özel bir proxy ayar sayfası yapmışsa, kullanıcının gidip
oradan ayarlaması gerekli diye düşünüyorum.

Aksi halde her uygulamanın bu yapıyı desteklemesini sağlamak için bir
yığın yama yapılması ve her sürüm değişikliğinde de bunların bakımının
yapılması gerekecek.

KDE, Firefox ve konsol için çevre değişkeni set edilmesinin
desteklenmesi yeterli bence.
Eğer uygulamanın yeniden başlatılması gerekiyorsa, bir uyarı verilebilir.

Bu konuda başka bir fikrim de şu. Sistem genelinde çalışacak şeffaf
bir proxy servisi kullanılır. IPTables kuralları ile 80 portuna
yapılan istekler bu servisten geçirilir. Çomar ile de bu servisin daha
sonra paketleri forward edeceği proxy adresi set edilir. Böylece bütün
uygulamalar kendi içlerinde herhangi bir ayara yamaya vs. gerek
kalmadan proxyden otomatik faydalanmış olurlar. Belki ileride bununla
içerik filtrelemesi de yapılması düşünülebilir. Bunun sistem kaynağı
tüketen ve uygulanması biraz daha zaman isteyen bir çözüm olduğunu
kabul ediyorum.

Furkan Duman