[Gelistirici] Proxy Ayarları projesinde son durum

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
3 Tem 2007 Sal 22:38:42 EEST

03 Tem 2007 Sal tarihinde, bertan şunları yazmıştı:
> Fikirlerinizi yarın akşama kadar bildirmenizi tekrardan rica ediyorum.

Bertan mevcut sorunları yazmayı unutmuş bu çözümlerin neden bu hale geldiğini
anlatayım bende;

1. Bazı uygulamalar klasik olarak HTTP_PROXY/http_proxy gibi env.
değişkenlerine bakıyor.

2. Bazı uygulamalar illa kendi ayar dosyalarına bakıyor

3. KDE uygulamaları kcmshell proxy ile gelen arayüz ile oluşan objeye soruyor,
bu arkadaş ayarlanırsa env. kullanabiliyor.

Sorun ise tam olarak burada başlıyor.

KDE açtınız ve KDE'nin mevcut ayar arayüzü ile bir proxy ayarladınız ve
kullanmaya başladınız, Proxy destekleyen KDE uygulamaları bu değişiklikten o
anda haberdar oluyor ve kullanmaya başlıyorlar fakat firefox/wget/pisi [hoş
pisi sorun değil davranışını değiştirmesi en kolay şey bu burada :)] v.s gibi
env. değişkenine bakan uygulamalar bu env.'ları almadıkları için logout/login
gerektiriyorlar.

Proxy ayarlarını network-manager ile birleştirirsek kullanım şöyle oluyor.

1. Ofiste Ofis profili için proxy ayarladım kullandım.
2. Akşam eve geldim, makinamı açtım network-applet'den Ev profilini seçtim,
tataaaa eski proxy hali hazırda env.'a export edildiği için KDE'den çıkıp
girmem gerekiyor.
3. Evde işim bitti ofise gittim Ofis profilini seçtim tataaaa env. içinde
proxy olmadığı için wget/pisi gibi bir takım uygulamalar çalışmaaya başladı.

Peki diğer dağıtımlar ne yapıyor?

SUSE ayar değiştirince "Dikkat bazı uygulamalar hemen kullanmaya başlayacak
ama sen bir gir çık KDE/GNOME'a, çıkmak istiyor musun?" diye soruyor, Fedora
da benzerini yapıyor.

3 çözümümüz var gibi duruyor;

1. Bertan'ın şu anda yaptığı gibi uygulama başına proxy ayarları ayarlayan bir
seri kod yazıp amsn için şuraya bunu, ali için buraya bunu, veli için şuraya
şunu yazacaksın yapacağız, fakat bu seferde mesela amsn açıkken proxy ayarı
değiştirirsek amsn açıp kapatmamız gerekecek. Bu config dosyalarını parse
etmek için bir ton kod yazıp, her sürümde değişip değişmediklerini kontrol
etmemiz gerekecek (benden -1)

2. SUSE/Fedora'nın yaptığı gibi KDE'nin mevcut altyapısını kullanacağız, belki
bir ÇOMAR modeli (setProxy/getProxy) ile bu ayarların sisteme export
edilmesini sağlayıp gene onların yaptığı gibi KDE uygulamalaarı hemen
çalışmaya başlayacak ama wget/firefox v.s için bir logout gerekli diyeceğiz.

3. Yeni bir proxy arayüzü yazacağız, bu KDE uygulamaları için KDE ne yapıyorsa
onu yapacak, diğer uygulamaların önemli olanlarını yamalayacağız (env.'dan al
veya şu dosyadan al gibi) fakat bu da mesela proxy ayarlarır ayarlanmaz
firefox'u tekrar başlatmak gereğini çözmeyecek.

Özetle bugünkü mini toplantımızda X'i ya da etkilenen uygulamayı yeniden
başlatmadan _akılcı_ bir çözüm bulamadık/aklımıza gelmedi.

Bu konuda önerisi/fikri/yorumu, kaçırdığımızı düşündüğü bir şeyi olan yarına
kadar konuşsun lütfen, yarına kadar kimseden ses çıkmazsa aralarında en
mantıklı görünen 2. seçeneği seçip onun üzerinde yoğunlaşacağız :)

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/