[Gelistirici] PisiBUL (Pisi Bulma Aracı )

Uğur Çetin ugur.jnmbk at gmail.com
29 Oca 2007 Pzt 08:24:00 EET

29.01.2007 tarihinde Barış Metin <baris at pardus.org.tr> yazmış:
>Bunun yerine PiSi içerisinden bu bilginin doğru bir şekilde
>alınabilmesini sağlamak ve bir arayüz yazılacaksa da (ki faydalı olabilir)
>PiSi'nin API'ı kullanılarak yazmak daha doğru olabilir.Bu olmuyorsa bile
basitçe depoların pisi-index.xml.bz2 dosyalarını doğrudan
>kullanmak, ayrı bir veritabanını güncelleme olarak dağıtmaktan daha doğru
olur herhalde.

Aslında bunu 4 ay önce qt'ye ve Pythona yeni başlamış biri olarak sadece
kendi kullanımım için yapmıştım, o zaman sqlite yerine txt dosyası
kullanıyordum. Pisi apilerini kullanmayı ben de çok isterdim ama buradaki
önceliğim çok hızlı çalışan ve sadece arama işlevi olan bir program
olmasıydı. Ayrıca bu şekilde dağıtımdan bağımsız bir hale gelmiş oldu. Arama
işlevlerini de taglama sistemi oluşturarak genişletmeyi düşünüyorum. Bu
arada şu anki istemci her ne kadar pisi apilerinden bağımsız olsa da
veritabanını oluştururken mecburen pisi apileri kullanıyorum.

Sonuçta bu programı sırf kendimi geliştirmek için yazdığımı düşünürsek bir
ara tamamen pisi kullanan bir branch açıp hız farkına bakmam faydalı olacak
sanırım :).

--
İyi çalışmalar,
Uğur Çetin