[Gelistirici] Roadmap to 2008

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
27 Oca 2007 Cmt 19:06:35 EET

Selamlar;

Birkaç gün önce toolchain amcanın üzerinde çalışacak kadar kararlı hale
geldiğini düşünerek devel'e merge ettim. 2. farm yakında devel için paketleri
yeni toolchain ile derlemeye başlayacak.

Fakat _aynı_ sistemde 2007 paketleri ve devel paketlerini bir arada
bulundurmak çalışma zamanını etkilemese bile geliştirme süreci için inanılmaz
sorunlar yaratıyor (farklı compiler, farklı api, farklı abi, farklı
flaglar/özellik setleri v.s)

Bu sorunu aşmak için geçmişte yaptığımız gibi ilki tahminen bir ay sonra
olacak şekilde içinde sadece system.base bulunduracak rootFS ve
xen/vmware/qemu için imajlar oluşturup bunları yayımlamayı ve devel üzerinde
geliştirme yapmak isteyenlere 2007'den izole bir sistem sunmayı planlıyorum.

Daha sonra bileşen bileşen giderek (örneğin önce system bileşeni, sonra
desktop/freedesktop, sonra desktop/freedesktop/kde gibi kabaca önemli
paketlerin bağımlılık sırasını izleyerek) sistemin yeterli kararlılığa
ulaşmasını sağlayıp o noktadan sonrada işi farma ve pardusman'a bırakarak
eski düzen olarak haftalık build CD'lerine dönmeyi düşünüyorum.

Bu planda bir yanlışlık, işlemeyecek bölüm, terslik gören veya yorumu/önerisi
olan var mıdır?

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>