[Gelistirici] buildfarm XML-RPC

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
15 Oca 2007 Pzt 01:04:51 EET

Selamlar;

uludag/repos/buildfarm altında farm'ı çalıştırılan bir uygulama olmaktan
çıkarıp çalışan bir xml-rpc sunucu/istemci haline getirmek için çalışmalara
başladım, kafamdaki ilk hali çok emek gerektirmeden (python sağolsun) şu an
için çalışır durumda, tabi daha kullanıma geçmesi için bir kaç zamanı ve
bolca sorunu var ama daha fazla ilerlemeden şu tür problemlerim var ve çözüm
önerisi istiyorum;

* Python stdlib'leri ile async xml-rpc sunucu desteklemiyor, yani build n
packages dediğimizde client'da iş bitene kadar beklemeye başlıyor, nette bu
işi doğru yapanın twisted olduğunu gördüm fakat neden bilmiyorum twisted
kullanmak istemiyorum. Aklıma istekleri forklatmak geldi fakat bu seferde
istemciler ile işleri sync etme sorunu ortaya çıkıyor. Son çare twisted
kullanmak dışında öneriniz var mı? Ya da işlemlerin sync olması sizce bir
sorun mu?

* Mümkünse iletişim için SSL kullanmak niyetindeyim fakat pyOpenSSL paketimiz
eksik, yapmak isteyen? Başka alternatif önerisi olan?

Not: Kodun ilk _kullanılan_ halinde depo maintain eden kişiler dışında
kullanım hedeflemiyorum, heyecanlanmayınız yani :P (yani A kişisi B paketinin
derlenmesi uzun sürdüğü için farm canım bir derle şuraya koy desteği
olmayacak), burada çözmemiz gereken başka sorunlar var onlarıda bu iş
bittikten sonra bir iterasyonda geçeriz.

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/