[Gelistirici] Fwd: Re: [Pardus-kullanicilari] =?utf-8?q?G=FCncelleyemiyorum?=

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
6 Oca 2007 Cmt 03:24:07 EET

05 Oca 2007 Cum 22:50 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Burada da diyelim ki, abc paketi def paketi ile çakışıyor dedi. Hangisini
> kaldıracağını nereden bilecek kullanıcı. Çok kafa karıştırıcı bir durum.
>
> lastfm ile amarok çakışmaya başlasa, e peki lastfm'i sil gitsin bare
> diyebilir. Ama atıyorum apr1 ile apr çakışmaya başlasa hangi paketi
> kaldıracağım ben şimdi diyecektir. Bir de bunların ters bağımlılıkları
> filan da olabilir. Birini kaldır dedim. Bu şimdi apr'nin yaptığı işi apr1
> de yapıyor, herhangi biri yüklü olsa olacak mı demek? Bağımlılıklar bu
> durumdan nasıl etkileniyor? Buralar belirsiz.

Sesli düşünüyorum;

kernel paketi ile m560x paketi çakışıyor, ama tam tersi geçerli değil, m560x
kernel ile çakışmıyor. Yani bu durumda aslında sadece m560x paketi sistemden
kaldırılmalı ve güncellenmemeli. Bu aslında geçerli bir senaryo da değil,
dediğin gibi bu bir depo hatasıydı ve m560x depoda güncelleme olarak
görünmemeliydi. İlerde apr ile apr1 çakışırsa bu artık apr1'in apr yerini
alması demek olmalı ve apr'de depoda olmamalı o t anında.

Ama mesela lastfm ile amarok (ne güzel örnek bu ara bu :P) çakışırken ikiside
birbirleri ile çakışmalılar (a->b, b->a) ve o zaman kullanıcının karşısına
bir seçim yapma hedesi çıkmalı fakat bu seferde bu debian amcanın alternatif
hedeleri gibi oluyor. Bunu durumuda sanki conflict ile değil de başka türlü
çözmeliyiz (dosyaları çakışıyorsa çakışmamasını sağlamalıyız v.s falan)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/