[Gelistirici] Fwd: Re: [Pardus-kullanicilari] =?utf-8?q?G=FCncelleyemiyorum?=

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
5 Oca 2007 Cum 22:50:23 EET

05 Oca 2007 Cum 21:33 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Selamlar;
>
> Evet depoda bir titreme olmuş ama bu senaryoyu PiSi'nin handle etmesi
> gerekiyor. İlerde bir gün A paketi ile B paketi çakışırken depoda da ayrı
> ayrı kalmaya devam edebilirler ve hem A hemde B paketinin yüklü olduğu bu
> sistemlerde de aynı sorun yaşanabilir.

Doğru. İki paketin yüklü olduğu sistemde, bir sonraki versiyonlarında a ve b
paketi çakışır hale gelirse güncellemede her iki paket görünecek. Diğer tüm
paketlerin arasında bunlarla güncelle dediğinde de kurulamayacaklar.

Bu biraz karmaşık bir senaryo. Birbiri ile çakışan iki paketi listeden seçip
kurmaya benziyor. Sonuçta kurulmaya çalışılan iki paket birbirleri ile
çakıştıkları için ikimizi birlikte nasıl kurabilirsin ki çakışıyoruz işte
diye söyleniyorlar.

Ama yapılan işlem güncelleme olduğunda bu özel bir durum mu olmalı?
Bu sefer de güncelleme listesinden seçtiğin iki paket biz çakışıyoruz,
birlikte kurulamayız diyorlar. Bu durumu diğer paket yöneticilerinin düzgün
bir şekilde handle edebildiklerini zannetmiyorum. Cyclic dependency gibi
kilit bir durum bu. Ortada handle edilebilecek bir durum, yapılabilecek bir
iş yok.

Sadece bir uyarı mesajı verilebilir:

"Güncellemek istediğiniz paket listesinde yer alan iki paket artık birbirleri
ile çakışıyor. Bu yüzden iki paketin yeni versiyonları, birlikte sisteminize
yüklenemez. Lütfen çakışan bu paketlerden birini silin ve güncelleme
işleminizi yeniden yapın.".

gibi bir şeyler...

Burada da diyelim ki, abc paketi def paketi ile çakışıyor dedi. Hangisini
kaldıracağını nereden bilecek kullanıcı. Çok kafa karıştırıcı bir durum.

lastfm ile amarok çakışmaya başlasa, e peki lastfm'i sil gitsin bare
diyebilir. Ama atıyorum apr1 ile apr çakışmaya başlasa hangi paketi
kaldıracağım ben şimdi diyecektir. Bir de bunların ters bağımlılıkları filan
da olabilir. Birini kaldır dedim. Bu şimdi apr'nin yaptığı işi apr1 de
yapıyor, herhangi biri yüklü olsa olacak mı demek? Bağımlılıklar bu
durumdan nasıl etkileniyor? Buralar belirsiz.

- Faik