[Gelistirici] [Uludag-commits] r12558 - trunk/tasma/package-manager

Barış Metin baris at pardus.org.tr
27 Şub 2007 Sal 17:33:14 EET

Faik Uygur <faik at pardus.org.tr>:
> History'de bulunan bilgiler _geliştiricilere yönelik_ ama genelde de _çöp_
> bilgiler oluyor. Geliştiricilere bunları daha farklı yazmalarını diretmenin
> de pratikte pek bir işe yarayacağını düşünmüyorum.

Bu önerme ile geliştiricilerden gelen yamanın doğru çalışmasının da pratikte
işe yaramayacağını pek ala söyleyebiliriz. Eğer bu işi zaten bir kişi
yapabiliyorsa (Ekin) geliştiricilerin zaten doğru doldurmaları gereken bu
bilgilerin geçerliliğini de test sürecinde kontrol edebiliriz. Bu ilk başta
en fazla aynı bilgiyi yeniden yazmak kadar zaman kaybına neden olur,
tekrarlandıkça iş yükü dağılır ve bir kişinin zamanını tüketmez.

Bahsettiğim History/Index içerisinden alınması gereken bilgi: güncellemelerin
tip bilgileri, yeni eklenen/silinen paketler ve İngilizce açıklamaları. Bence
bu bilgileri tekrar tekrar üretmeye çalışmak yalnızca zaman kaybı.

PSPEC tagları içerisinde tüm bilgiler önemli ve kullanılması gereken bilgiler
olmalı. Çöp dediğimiz bir bilgi varsa bunu direp PSPEC içerisinden çıkartalım
ortalıkta çöp bırakmayalım.

> Duyuru listesinde bu iş için özel zaman ayrılarak hazırlanmış, güncelleme
> bilgilerinin kullanıcılara yönelik zengin halleri bulunuyor. Çeviri
> grupları aracılığı ile güncellemeler öncesi bu dosyaların farklı dillerde
> hazırlanması da mümkün. Öncelikli olarak şu anki yapı da, bahsettiğim sebep
> dışında bu bilgileri Türkçe göstermemiz de mümkün olmuyor. History'e dil
> desteği eklemek de hem tutulan bilgiler, paketlerin takip ve çeviri işini
> zorluğu, hem de pspec'in misliyle büyümesine yol açacağından pek anlamlı
> gelmiyor.

Dışarıda tutulması kabul edilebilir olan tek bilgi Comment bilgisinin
çevirileri olabilir. Çeviri dosyaları da rutin işleyiş için kritik olmaz eğer
çeviri dosyasına ulaşılamıyorsa İngilizce açıklama metni (Comment)
gösterilebilir.

Pisi tasarımında eksik bıraktığımız veya genişlemeye müsait olmayan alanlar
pek tabi olabilir. Ama bu onlardan işlev için gerekleri karşılayacak yapı
zaten içeride bence.

--
Barış Metin