[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

Furkan Duman coderlord at gmail.com
18 Şub 2007 Paz 22:23:07 EET

Selamlar,

On 2/13/07, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> wrote:
> Bu pası Furkan alır ve gol yapar diyorum ben, WPA ile de bu kadar uğraşmışken
> hazır :-)

Gol oldu mu bilmiyorum ama
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/furkan/wpa_supplicant/
altına network-manager ile WPA-PSK bağlantısı yapabilecek kodları
ekledim.

model.xml'in en sonunda IEEE.802.1X modeli için eklemeye başladığım
methodları görebilirsiniz.

link.py içine wpa bağlantısını IEEE.802.1X modeli methodlarını
kullanarak sağlayan kodlarla birlikte, kablosuz ağ taramasında AP'nin
WEP, WPA veya WPA2 ile mi şifrelendiği bilgisini de geriye
döndürmesini sağladım. Bu sayede network-manager'da WEP şifrelemesi
isteyen bir AP seçildiğinde otomatik WEP seçeneği seçiliyor. WPA için
WPA.

network-manager'daki gerekli değişiklikleri connections.py yamasında
bulabilirsiniz.

Yapıda bazı kısıtlamalar mevcut.

WPA bağlantısı şimdilik "wext" sürücüsünü öntanımlı seçiyor. Bunun,
network-manager içinde WPA-PSK seçildiğinde ayarlanmasını sağlamak
gerekli. Bunun için link.py'ın authentication methodlarının alacağı
parametrelerin değişmesi ve sürücü adı göndermeye uyumlu olması lazım.

Görüşleriniz, önerileriniz, sorularınız?

--
Furkan Duman