[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

Furkan Duman coderlord at gmail.com
13 Şub 2007 Sal 17:31:26 EET

On 2/13/07, Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> wrote:
> MAC'i göstermemek konusunda Erkan beye katılmıyorum, hem güvenlik açısından,
> hem de aynı essid ile farklı ap'ler kullanan otel vb gibi yerlerde doğrusunu

Güvenlik açısından olmazsa olmaz birşey. Ancak bence doğru yöntem MAC
göstermek de değil. Sonuçta insanlara bak bakalım bu trusted AP'mi?
diyerek numarayı hatırlamasını bekliyoruz.

Bunun yerine daha önce bağlandığı AP'lerin bir listesini (MAC ID'si
ile birlikte) biryerde tutup, karşılaştırma imkanı verebiliriz. Daha
önce bağlandığı AP'yi trusted kabul ederek, bu AP'lerin başına tarama
ekranında "güvenli AP" simgesi diğerlerine güvensiz simgesi gibi
birşey koyulabilir.

Çubuk sinyal seviyesi bence de daha iyi ve açıklayıcı durdu. Simgeleri
wifi-radar'dan aldım. Bu simgeler network-manager simgelerinin durduğu
yere koyulmalı: /usr/kde/3.5/share/apps/network-manager

Yamaları ve simge paketini ekte beğeninize sunuyorum.

--
Furkan Duman