[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
13 Şub 2007 Sal 14:01:05 EET

Merhaba;
Tuesday 13 February 2007 tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:
> Yalnız şöyle
> bir nokta var, seçim sırasında bulunan her bir essid için bir tane macsız,
> en az bir tane de her bir ap için macli olmak üzere birden fazla entry
> olmalı. Yani ben "aliveli" essid'ini aynı essidli herhangi bir yere
> bağlanma modunda, yada yalnızca şu mac'i olan ap'ye bağlan modunda
> seçebilmeliyim. Link betiği henüz bakmıyor bu bilgiye, ama bakacak.

Bunun kullanım senaryolarında çok gerekli olduğunu düşünüyorum ama ortalığı
çok karıştıracak diye de korkuyorum, şöyle bir fikrim var :

Bir ESSID ile birden fazla AP olduğunda, sadece ESSID görünsün, ama bu ESSID
tüm AP'lerin tree view'in başlığı olsun - öntanımlı da tree kapalı olsun. Bu
adam ne dedi burada derseniz, şöyle birşey :

İlk scan anında aliveli ESSID'li 3 AP, bi de hedehodo ile vedevodo bulunmuş
olsun :

... hedehodo (00:13:46:63:F2:CD)
+ aliveli
... vedevodo (00:23:46:63:F2:AD)

Sadece aliveli seçilirse "essid=aliveli, en yüksek quality'e bağlan" demiş
oluruz. Yok ben belli bir aliveli'ye bağlanacağım diyenler aliveli'nin +'sına
tıklar:

... hedehodo (00:13:46:63:F2:CD)
+ aliveli
 |- aliveli (00:13:46:63:F5:01)