[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

Furkan Duman coderlord at gmail.com
13 Şub 2007 Sal 14:56:07 EET

On 2/13/07, Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr> wrote:
> 13 Şub 2007 Sal 13:47 tarihinde, Ekin Meroğlu şunları yazmıştı:

> wireless-tools'un Link betiğinde biraz kod var wpa için, sürümden önce
> bağlantıda bazı sorunlar çıkınca disable etmiştim, sonradan vakit olmadı
> tamamlamaya.

Gürer o kodlara da baktım ama sanki doğru olan orası değilmiş gibi geliyor.

WPA_Supplicant bir 802.1x authenticator. Yani kablolu ağlarda, örneğin
RADIUS sunucu vs kullanan yerlerde de kullanılabilir. Biz bunu sadece
kablosuz ağlar için kullanmaya çalışıyoruz.

En hızlı-ama bence kirli-çözüm wireless-tools un link betiğine
wpa_supplicant'ı parametrelerle başlatarak bunu sağlamaya çalışmak.
Bunu yaptığımızda da sadece PSK desteklemiş olacağız. Bunun daha
EAP-LEAP, MSCHAP, PEAP vs vs.. envai çeşit authenticator'u mevcut.

Bence 802.1x auth. için Comar modelde bir method sağlamalıyız.
wpa_supplicant bu  method için gerekli betik ile gelmeli. Kendisinden
istenen authentication moduna göre gerekli işlemleri yapmalı. Auth.
gerçekleştirmeli. Kablolu ve kablosuz ağların link.py betikleri,
802.1X auth. gerektiğinde ilgili methodu çağırarak işlerini görmeli.
Bu uzun ve zorlu yol.

Aslında ben wpa_supplicant'ın system.base ile gelmesini, servisin
öntanımlı açık olmasını ve WEP auth. 'un da wireless-tools yerine
wpa_supplicant üzerinden yapmamızı isterdim.

wpa_supplicant'ı wpa_cli kullanarak veya dbus ile gayet güzel
yönetebiliyoruz. Tek can sıkıcı yönü wireless extensions (wext
sürücüsü) desteklemeyen kartlarda sürücüsünü wpa_supplicant'a
bildirmemiz gerekmekte. (Misal ndiswrapper) Upstream ileride bunun
auto-detect olacağını söylemekte. Ancak upstream'de istenen şey bu
gibi kartların da birşekilde wext uyumlu olması.

--
Furkan Duman