[Gelistirici] ozgurlukicin.com

Ali Işıngör isingor at gmail.com
5 Şub 2007 Pzt 00:57:57 EET

Sanırım sorularına Erkan adına cevap verebilecek noktadayım. Bugün Erkan ile
yaptığımız konuşmada artık bu konuda yavaş yavaş düşüncelerimizin
olgunlaşmaya başladığını, hatta pek çok konuda paralel düşündüğümüzü gördüm.

"Sadece Türkçe sitelere mi hizmet verilecek?" sorusuna gelirsek... Hayır.
Pardus üzerine blog açan, içerik yaratan, x dilinde bir fikri olan her türlü
projeye açığız. "Diğer dillerden geliştiricilerin sürecin içine girmesi"
konusunda da hiçbir sıkıntımızın olmadığını düşünüyorum.

Erkan aslında güzel özetlemiş:

"Ortada zaten bol miktarda *pardus* şeklinde site var ve bunlar için pek çok
emek harcanıyor. Amacımız aynı işi iki kere yapmayı, mümkünse, önlemek ve
sitelerin bilinirliğini artırarak verilen emeğin etkinliğini artırmak."

Daha net bir ifadeyle söylemek gerekirse; Burada iki farklı olanak sunacağız
Pardus'u sarmaya başlayan "hâle"ye:

Birincisi, Pardus merkezli bir site ya da web uygulaması açan sitelerin
genel bir "sunucu trafik limiti" sıkıntısının olduğunu, bu nedenle de yeni
bir sunucu arayışında bulunduklarını, ama her sunucu upgrade'inin de yeni
bir maliyet kapısını araladığını gördük. Öncelikle biz bu sitelere "bir
sunucu ve web alanı sağlayabilir miyiz?"i sorguladık ve Çağlar'dan boşalan
bir sunucumuzu bu işe ayırabileceğimizi öğrendik. Dileyen sitelere kendi
alan adları ile, dileyenlere ise siteismi.ozgurlukicin.com gibi bir
subdomain altında proje üretmeleri için sunucu sağlayabileceğiz. Söylememe
sanırım gerek yok; ücretsiz, trafik limiti olmayan, doğrudan Ulakbim
üzerinde yer aldığı için son derece de hızlı erişim sağlayan bir sunucu
olacak bu. :)

İkinci projemiz ise, yine dileyen site/blog ve projeleri bir araya
toplayacak, sürekli ve doyurucu içerik sunacak, Pardus üzerine içerik ve
hizmet üreten sitelere de ziyaretçi yönlendirecek bir portal hazırlamak.
Burada pardus-oyun da yer alabilir, 2007 deposunda bulunmayan bir yeni
yazılımı paketleyen pardusdepo grubunun bir paket tanıtımı, Distrowatch'daki
yazının düzgün bir çevirisi, haberler, başarı öyküleri, kullanıcı blogları,
banner ve düğmelerimiz, son 5 duvar kâğıdı gibi pek çok içerik sunulabilir.

Bu yapının birkaç yararı var: Pardus evrensel kümesinde kimin ne yaptığına
ve ne içerik sunduğuna dair fikir vermenin ötesinde, Pardus'a dair sunulan
çeşitli içerik ve hizmetleri "anlamlı kılacak" ziyaretçi trafiğini
sağlayacak.

Kalkış noktalarımız bunlar. Bu kalkış noktalarından hareketle, "virütik
tarafta" yapılabilecek sonsuz sayıda iş, sonsuz sayıda olanak görüyorum. Bu
işlere gönüllü kullanıcılara, destekçilerimize ve aramıza yeni katılan
geliştiricilerimize elimizden gelen yardımı sağlamaya çalışıyoruz.

Durum anlayacağın bu...

Ali