[Gelistirici] Package-Manager takılı kalma hedesi

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
11 Ara 2007 Sal 19:02:06 EET

Tuesday 11 December 2007 Tarihinde 15:12:29 yazmıştı:
> Selamlar;
>
> Bir süre önce burada konuştuğumuz şu package-manager update sırasında
> takılı kalıyor sorununu bugün hem pisi hem de package-manager ile
> tekrarladım. Sorun dhcp ile IP alan bir profilden bağlı makinanın yeni
> comar/net-tools/baselayou ve dhcpd paketlerini güncelledikten sonra kendi
> kendine network'u down edip sonra tekrar up etmeye çalışması, fakat önce
> net-tools güncellendiği ve yeni dhcp için kod barındırasına rağmen eski
> dhcp o sırada sistemde kurulu ve henüz güncellenmemiş halde kullanılan
> olduğu için çıkıyor ortaya sorun.

Zor sorun. Ağ ile alakalı daha önce de çeşitli problemler yaşamıştık,
gerçekten hassas bir konu. İyi analiz etmek lazım.

Akla gelen, paket bağımlılıkları ve kurulum sıraları ile bu sorunu çözmek de
zor geliyor bana. Benzer sorunlar yine farklı paketler ve bağımlılıklar ile
karşımıza çıkacaktır. Geliştiricinin paket yaparken, peki ağ durumu
güncelleme sırasında nice ola diye düşünmesi pratik değil.

Comar tarafında özel bir şekilde, belki hacky, belki pisi ile aralarında bir
şekilde haberleşerek çözülebilecek bir sorun gibi geliyor.

- Faik