[Gelistirici] devel -> contrib

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
30 Nis 2007 Pzt 09:57:31 EEST

On Monday 30 April 2007 00:31:56 Barış Metin wrote:
> Selam,

+1

 Fazla paketlerin depoda olmasının kimseye bir zararı yok, tam tersine pek çok
kullanıcı için artı özellik getirebiliyor. ISO'da özellikle gerekmedikçe aynı
işlevi veren başka uygulama olmamasına şu ana kadar dikkat ettiğimiz seviyede
dikkat etmek yeterli bence.

 Aynı işlevi gören pakedin eklenmemesi hikayesi biz dağıtımı yeni yeni ayağa
kaldırırken aldığımız bir karardı. O zaman yapacak çok daha fazla işimiz,
hayata geçirmemiz gereken çalışır bir depomuzun olması gibi sorunlar vardı.
Bu sorunlar büyük ölçüde aşıldığı için bu kural bayağı bir süredir anlamsız
oldu.

 Bir de, "aynı işlevi yapan yazılımlar" çerçevesini net çizemiyoruz/çizemeyiz.
Pek çok yazılım aynı işi yapıyor gibi görünmelerine rağmen teknik
özellikleri, yetenekleri ve kullanım farkları sebebiyle ciddi şekilde
ayrılabiliyorlar.

> Ben de tam bunu yazıyordum ayrı bir mesaj olarak :). Depo politikası
> belgesini buna göre güncellemek bence doğru bir karar olur. Depo içerisinde
> destekleyebildiğimiz kadar farklı paketin bulunması kullanıcılar için olsa
> olsa faydalı bir özellik olur.

+1

 Depo belgesinden bu kuralı kaldırmanın zamanı çoktan geldi.

> Burada önemli olan "destekleyebildiğimiz kadar paket" konusu. Zaten
> Doruk'un sorduğu ve Çağlar'ın da asıl bahsettiği sorun bu sanırım. Bu
> konuya dikkat etmemiz gerekiyor fakat kurulum ile birlikte gelen depodaki
> paketleri taşımak doğru gelmiyor. Depoya yeni paket alırken biraz daha
> seçici olmamız şimdilik sunduğumuz özelliklerden feragat etmeden
> üretebileceğimiz en mantıklı çözüm olur bence.

 Paketçiler yaptıkları paketlerini depoya alırken maintain edip
edemeyeceklerini/etmeyeceklerini de bir zahmet göz önünde bulundursa
yeter. "Üstümde çok paket var, bu pakedi maintain edemem" diye düşününce de
bu listenin pek çok üyesi var, ilk paketlemeyi yapıp paket paslaşmakta da bir
sakınca görmüyorum.